Wednesday, February 9, 2011

mencabar.lebih sukar.

untuk title entry ni, rase2 nye ape?
kalau ditanye pade aku, aku bace2, aku kire2 rungutan. ye, rungutan lah kot.
aku terus merungut sampai ke dalam blog sekalipun. sebab macam dah makin banyak tekanan, sedangkan aku rase tekanan ni belum cukup dari semua situasi. ini baru sikit sukar untuk aku, dan aku dah merungut2. entah macam mana bila nanti semua tekanan dari lecturer2 tu turun semua satu per satu dalam kelas? oh...

merungut dan merungut. ape hasilnye? rase macam "isk...kena buat ni." "isk kena buat tu". "patut buat camni ke camtu?"
aku merungut atas macam2 sebab. buat mase ni sebab aku betul2 tak tahu siape yang akan peduli dan bagi aku jawapan yang aku perlu dengar, bukannya jawapan yang diorang rase aku nak dengar. @ bukan jugak jawapan yang paling hapak tapi terpakse dengar yakni "tak tahu". aku tak nak dengar itu. jadi tolong, jangan terus jawap macam tu bile aku terpakse tanya pada kamu. bila aku tanya kamu adalah bila aku betul2 perlukan jawapan, itu cuma bila aku terdesak dan perlu satu jawapan yang meskipun tak sebagus mana, tapi ia bukan "tak tahu". bila aku tanya kamu, itu adalah bukan bila aku nak dengar perkataan tak tahu. walhal aku pun cuba seboleh-boleh tak tanya kamu, sebab aku tahu tuntutan pendapat tentang perkara yang tiada kena-mengena dengan kamu adalah perkara yang orang2 benci untuk dengar, dan benci untuk ditanya. kerana sangat berat untuk fikir perkara yang tidak mendatangkan kebaikan bagi diri kamu sendiri. jadi aku dah seboleh-bolehnya elak bertanya kamu2 tentang perkara2 itu. aku dah cuba elak. jadi bila aku tanya bermakna itu masa aku benar2 PERLU jawapan, bukan nak jawapan.

uh... bile bace2 fahamkah kamu? haha ayat tak bleh blah. blah la. macam nak benti guna ayat2 camni. macam nak gune je ayat2 murahan aku. macam dulu. tapi ayat2 tu macam orang susah nak faham. macam bila aku cakap kat kelas, atau kat level, atau kat mana-mana skalipun dan kau kata "apa ko cakap ni? ce cakap terang2 skit." aku macam..."isk, korang ni betul2 malas nak fikir ke?" sebab bila korang tak paham tu sebenarnye ade maksud tertentu belakang ayat2 tu. tapi orang slalu tak faham. dan mintak aku terangkan. memang tak lah, memang tak sampai lah maksud sebenar aku. slalu nye camtu. emh... aku harap kamu2 akan lebih2 rajin untuk berfikir jauh sikit dari tempat duduk kamu sekarang, ok. mari menuju kejayaan...huhu!

No comments:

Post a Comment