Tuesday, September 6, 2011

kerja

jalan-jalan ke blog orang, mata jadi penat, kepala jadi pening.

penat dan pening bukan sebab macam-macam, cuma mungkin banyak patah-patah kata yang masuk dalam kepala lalu ikut mata.

... ... ...

masa ... ... ... aku baring atas katil kawan, yang aku buat macam katil sendiri. aku dah pejam mata pun. lega. tapi tiba-tiba datang bisik-bisik yang entah dari mana, habiskan kerja yang ada... sebab nanti kerja akan datang lagi.

aku nak jawab apa?

pada diri aku, boleh lah jawab tak apa. pada diri-diri yang lain, aku cuma boleh jawab dengan buka mata, bangun dan teruskan kerja. kerja tak berat, cuma kertas-kertas... tapi entah macam mana kerja yang tak berat boleh buat kepala jadi berat.

jadi.

kalau kau ada kerja, cepat-cepat buat.
sebab nanti, kerja akan datang lagi.

*aku t'tarik dgn kata 'kerja' yg dia guna... kata itu cuma 'kerja', tapi mampu buat aku teruja.

No comments:

Post a Comment