Sunday, October 6, 2013

100 - 70 + 5 + 4 + 16 + 7 + 8 - 50 = X.

Salam, ...

Haih. Aku ni... kalau dah serabut tu apa pun tak boleh. Rasa nak tidur dan tak nak bangun lagi. Biar sampai hati sejuk, baru bangun balik. Panas sangat mata ni...

First thing, aku minta maaf sebab masuk tempat kau. Aku tak tahu pun kau ada kat sini, aku tak tahu pun siapa ada kat sini masa aku mintak dalam UPU. Aku memang tak ada klu. 

Lepas tahu aku dapat sini pun, aku memang berat nak pergi. Tapi ada sebab dan akibat, jadi aku daftar juga. Tapi aku tak ada niat pun nak buat kacau dalam hidup kau. Tak ada niat pun nak rosakkan apa-apa.

Aku harap kau tahu. Masuk sini pun dah cukup susah sakit mencabar untuk aku. Tak apa kalau kau tak nak tegur-tegur macam kawan. Cuma tolong jangan salahkan aku sebab tiba-tiba ada kat sini sekarang. Jadi aku minta maaf kalau ada apa-apa yang aku dah rosakkan dalam hidup kau sekarang, dulu, atau bila-bila.

Kalau ini cuma rasa aku, pun aku minta maaf sebab dah fikir bukan-bukan. Aku harap kau terus cemerlang. Aku pun tengah cuba, tengah usaha, jaga diri. Meski kadang cara yang aku guna macam mengarut, macam gila, tapi nak expect apa? Ada jalan-jalan yang aku lalu, yang kadang-kadang pun cukup tak logik bagi aku. Sampai-sampai kiraan aku pun terkesan dengan ke-tidak-logik-an tu.

Jadi aku fikir begitulah. Mungkin yang lepas tu memang tak boleh dinaturalisasikan. Bawalah jalan masing-masing, dan kita memang tak pernah kenal. Kalau kau rasa elok begitu, tak apalah. Semoga kau terus cemerlang.

Sepanjang kat sini pun dah berapa kali aku joging sebab stres makin menjadi-jadi, dengan tu aku dapat kurangkan stres. Tapi lepas bertembung dengan kau tadi, aku pandang sekeliling dan terfikir... 'Aku kena joging lagi ke?'

*Cuma dengan satu pertembungan aku jadi jelas. Tak melegakan aku sedikit pun. 

No comments:

Post a Comment