Friday, July 24, 2015

Pesan untuk Kau yang Tahu Bercita-cita.

Tempoh hari aku terlawat blog seorang adik dari SAMTAJ, sekolah masa aku tingkatan 1-3 (kena mention sebab aku banyak sekolah, haha). Tentang Cita-cita. Tertarik aku baca sebab itu pun satu daripada perkara yang aku titikberatkan dalam hidup. Cuba berulang kali jugaklah aku nak tinggalkan komen kat situ tapi memanjang gagal, kenapa entah tak boleh access jadi aku tinggalkan kat sini jelah sah-sah boleh. Kalau link cita-cita ni entri blog kau, maka pesan ni memang untuk kau dik...

Nak join army? Yakinkan diri untuk kejar, supaya halatuju kau nampak jelas. Memang mungkin tak dapat, tapi usaha takkan tersia sikit pun. Semua yang kau buat masa kejar cita-cita itulah proses yang akan bentuk peribadi kau, tak kira cita-cita tu tercapai ke tidak. Pendek kata, lebih kurang macam ni lah,

"Ain't about how fast you give in, ain't about what's waiting on the other side... it's the climb,"

Akhir kata. Salam syawal, maaf salah silap yg aku buat sebelum ni. Kau pun ilham jugak kat aku kadang2, tak sedar. Apa pun yang kau buat, aku doakan kau maju jaya. Keep it up, & be yourself. Do what makes you happy, may Allah bless.

Bagi yang belum bercita-cita, carilah sesuatu untuk kau cita-citakan sebab ia akan buat jalan kau nampak jelas. Jangan sibuk fikir samada akan tercapai atau tidak, tapi sibukkan fikir sebanyak mungkin jalan untuk kau capai cita-cita tu. That's how it works. Dan jangan malu dengan cita-cita kau kalau memang itu yang buat kau gembira. Dan eksperimen diri kau setiap masa, untuk yakinkan diri dengan cita-cita yang kau pilih. Semoga berjaya bercita-cita.

No comments:

Post a Comment