Friday, November 25, 2011

sikap.

sekarang aku makin banyak buat orang annoying dengan aku, walau kadang2 aku tak sedar pun. tapi aku tahu sedar tak sedar itu bukan alasan. mungkin attitude aku makin buruk. dan sedar tak sedar ramai yang makin annoying dengan aku. bukan nak harap orang suka aku dalam hidup, aku cuma harap tak ada orang benci aku dalam hidup. tapi dengan behaviour yang macam ini, aku pun jadi benci dengan diri sendiri. semester ini aku makin hilang diri... aku ada tapi jadi macam tak patut ada.

sampai hari ini, jumaat, hari kelima kuliah mula, dah sebanyak mungkin aku sakitkan hati orang. entah siapa-siapa yang aku kata annoying, sebenarnya aku pun tak betul-betul nak kata, jadi aku mohon maaf... sangat-sangat. dan ramai-ramai orang yang annoying dengan aku, ketahui lah yang aku lebih, bahkan jauh lebih annoying dengan diri aku.

fikir-fikir, aku sekarang terlalu banyak duduk-duduk dengan mereka dan habiskan masa bercerita perihal orang. itu bagi aku sangat keji. mengata orang, macam aku tak. mengumpat orang, macam aku mulia. menilai orang, macam aku bagus. berkali-kali aku kata aku mahu diam, sedang aku masih berkata-kata...

No comments:

Post a Comment