Sunday, December 18, 2011

asalnya kami cuma ke Sg Besi cari drill. Lalu lah UPNM, yang katanya terletak di jalan belakang Kem Sungai Besi. Yang buat aku berminat dengan UPNM ini, ianya di bawah pengawasan tentera, dan aku memang pernah ada cita2 nak masuk situ cuma tak kesampaian. Dengan info dari kawan, kami ke Pekan Sg Besi. Kedai banyak tutup jadi carian kami tak dapat dicapai. Memandangkan masa masih ada, dan alang2 dah sampai kawasan KL, kami putuskan untuk ke Pertama Complex sebelah Sogo, yang juga terletak di KL. Jalan memang tak tahu, kami pergi pun dengan guidance dari senior yang call dari Puncak Perdana. Alhamdulillah dipermudahkan. lepas masuk jalan yang entah mana2 kami sampai juga ke Pertama. kedai yang dicerita kami jumpa tapi drill yang dicari statusnya tak dapat dikenalpasti. tak apalah, sekurang-kurangnya kami dapat nombor supplier. seterusnya mungkin aku akan serahkan sahaja pada yang berkenaan... aku pun dah tak berminat untuk bersusah payah.

di Pertama Complex, aku jumpa banyak accessories. Macam2 jenis collar dot, cap badge, arm badge, peak cap, dll. uniform pun ada juga, vest, baju celoreng askar dan bomba, tali pinggang tapi tak nampak tali pinggang PVC lah. sarung pistol dan senapang ada, tapi tak nampak lak pistol dan senapang... haha. pisau rambo ada lah. kasut2 kawad budak2 ada, spike & drill boot ada, jungle boot dan SWAT boot pon ada. selimpang merah yang kami komander suka pakai kadang2 itu pun aku ada nampak. logo TUDM ada tapi aku tak nampak logo TLDM. aku cari2 pun tak jumpa.

banyak lagi yang ada sebenarnya tapi kedai itu susah sikit lah nak cari. kedai itu di tingkat 1 atau aras bawah, agak tersorok. cari lah dengan tabah... haha. kalau apa yang dicari tak jumpa, cuba tengok di kedai sebelah yang juga jual uniform accessories. kedai sebelah itu masa kami pergi dah tutup jadi tak dapat nak cerita panjang. pergi dan usha lah sendiri.

dalam kompleks Pertama itu sendiri ada banyak kedai kasut yang best2. yang minat sukan motor pun boleh cari barang di Pertama. bukan barang spare part motor lah, tapi baju atau jaket, helmet2 pon aku ada nampak. yang minat kasut vogue2 lagi2 lelaki... kasut yang rock! tengok2 lah di Pertama Complex.

No comments:

Post a Comment