Sunday, December 18, 2011

malam patut dingin.

salam.

baru ini ke Tanjung Malim. memandu sejauh itu, malam itu langsung tak buat aku jemu. Di situ bukannya rumah aku atau nenek aku. atau mana2 ahli keluarga atau saudara. cuma rumah seorang teman lama. berbaloilah buat melepas lelah. di situ hilang gelisah. sekurang-kurangnya itu yang aku sangka. tapi kembalinya aku ke Puncak Perdana buktikan tanggapan aku salah. rasa2 runsing tak hilang dengan mudah. dalam hati masih ada resah.

apa punca? ... aku dah malas untuk bangun tidur setiap hari. tak mahu fikir hal tugas dan tanggungjawab. jejak kaki di level, datang rasa2 yang aku fikir dah tiinggalkan aku tadi. rasa2 yang memang patut pergi. rasa2 itu tak pergi... buat aku rasa nak baring dan tidur lagi.

aku dah malas untuk bangun tidur setiap hari. sebab kembali ada rasa malas nak hadapi hari2 mendatang yang entah bila akan pergi.

No comments:

Post a Comment