Tuesday, June 21, 2011

ada apa dengan mereka.

i did some blogwalking... there's so much niceness. and it was so nice watching the niceness.

but then... back to reality, this is mine.
GPA aku belum cukup untuk puaskan hati mereka. dengan tak tahu betapa berat aku nak dapatkan, semudah itu mereka condemn aku. memang GPA aku tak cukup banyak, tapi paling kurang consider lah sikit macam mana hidup aku di sini. macam mana aku face semua yang kat sini. semua hari yang aku lalu kat sini. aku minta maaf sebab tak dapat bagi lebih banyak, tapi comparison antara aku dengan dia sangat tak adil bagi aku. sebab ini lah aku tak nak sampaikan pada mereka perihal keputusan peperiksaan. sebab tak kira banyak mana aku dapat, mereka akan banding dengan yang lebih banyak. (teringat psl dpt 5A mse UPSR dlu, dan slh sorg dr mrk ni tnye 'kenapa 5A je'). jadi aku memang tak nak peduli pendapat mereka yang mengira nilai kehidupan cuma pada keputusan peperiksaan. aku nak kira nilai kehidupan pada apa yang ada dalam hati dan fikiran, tapi obsesi mereka pada keputusan peperiksaan sering menghalang. bukan semua yang dalam peperiksaan itu tanyakan soal hidup. bukan semua dalam peperiksaan itu berkaitan soal hidup. kebanyakan cuma teori. teori yang entah apa-apa, tapi pelajar perlu tahu. boleh aku cuba terima teori2 itu tapi tolong jangan desak aku. biarlah aku terima dengan cara aku sendiri.

aku tak nak peduli pendapat mereka. tapi tetap... semuanya tinggalkan kesan pada aku. buatkan semua yang aku anggap bernilai jadi tak ada nilai lagi. dan kali ini... buatkan aku rasa keputusan peperiksaan aku yang agak meningkat untuk sem2, macam sampah.

jadi... sekarang tolong berhenti ambil tahu perihal keputusan peperiksaan aku. nilai yang kalian mahu tak akan tercapai oleh aku. maka biarlah aku capai nilai yang aku mahu. dan benar2... tolong berhenti ambil tahu perihal itu. sebelum aku yang berhenti ambil tahu keputusan peperiksaan aku.

No comments:

Post a Comment