Sunday, June 12, 2011

buku-buku.

beli buku dan beli buku lagi. beli buku tak nak yang tak ada manfaat. tapi dah beli buku yang ada manfaat, tak pula dimanfaat kan buku itu. beli buku nak yang elok2, jaga elok2 tapi tak pula baca elok2 buku itu. beli buku nak yang intelligent tapi baca tak pula consistent. belum habis baca buku yang beli dulu, dah beli lagi satu. nanti beli lagi satu. beli buku tapi baca kaku. itu aku.

jadi macam mana nak baca buku dan pastikan aku save semua yang dibaca? even tak semua, patutnya biarlah ada. tapi dengan attitude ini, macam mana aku nak expect aku baca buku? hmph...

dulu aku selalu malas baca buku sebab anggap hidup bukan dalam buku. hidup adalah apa yang kita lalu. nak sukses dalam hidup bukan bergantung pada buku. buku tak membantu. buku itu cuma kertas2 yang memberitahu. kertas2 yang bercerita tentang sesuatu. tapi entah apa yang aku tak sedar... yang aku tak tahu... buku itu juga cerita pasal apa yang kita lalu. buku cerita apa yang telah lalu. juga apa yang baru. itu... aku terlepas pasal buku

...

No comments:

Post a Comment