Tuesday, June 7, 2011

PTAR Puncak Perdana

ini tempat yang paling tak ramai orang menjelang awal semester...

perpustakaan lah. dulu aku benci ke perpustakaan, rasa macam perpustakaan itu tak rasional. macam mana nak cari buku kat situ, sedangkan buku ada beribu-ribu? aku juga rasa macam ke situ cuma buang masa dan waktu. sebab rata2 banyak masa akan dihabiskan bukan untuk baca buku, tapi untuk cari buku semata-mata. dah cari buku berjam2, baru jumpa. itu pun kalau jumpa. kadang2 buang masa berjam2 cari buku kat perpustakaan tapi tak juga jumpa. maka masa sangat tersia. itulah alasan2 ku untuk tidak ke perpustakaan...

sekarang aku rasa rugi sebab banyak sangat benda dalam tempat itu yang aku dah terlepas. sekarang bila dah besar gajah baru tahu baru sedar semua yang baik pasal perpustakaan. sama macam dulu masa kecil aku tak suka tengok kartun sebab rasa kartun2 itu macam bodoh2, dan aku tak suka benda bodoh2. tapi bila dah besar dan aku cuba tengok kartun, boleh pula hilangkan stress. hal ini aku sedar masa di sekolah menengah, di akhir tingkatan 5, bila mana tekanan belajar untuk SPM melonjak2. masa itu lah aku ke bilik tv asrama dan buka tv. sebab tak ada cerita best, aku tonton je lah kartun yang tersiar masa itu - Hello Kitty. pelik tak pelik, aku boleh terhibur juga dengan benda yang aku kata bodoh2 masa kecil dulu. entah kenapa dengan aku masa kecil dulu...

sekarang kalau korang bosan @ tak tahu apa nak buat, pergi je lah perpustakaan terdekat. banyak yang ada kat dalam itu, bukan cuma buku. aku pun sekarang dah ke perpustakaan. walaupun tak selalu, singgah lah bila lalu. cuma baru2 ini, termalu pula aku. sebabkan ngantuk sangat, aku bantai tidur dalam itu. malang lagi bila librarian lalu. dia kejut, terkulat-kulat aku sebab malu...

*aish... harap2 tak ada org igt muka aku sbb tidur dlm pstakaan ini...

No comments:

Post a Comment