Thursday, June 9, 2011

yang tak tahu

called mak guna public fon sebab kredit tak ada. tak angkat. jadi aku tinggal kan beberapa missed call yang aku buat dalam masa hampir 15 minit non-stop, jadinya dalam jumlah yang banyak dengan harapan mak tahu aku cuba untuk contact mak.

.....

mak tak call aku balik.

aku teringat. dah lama aku tak cakap dengan mak. sebab benda yang sama jadi last time, bilamana panggilan dari aku ke telefon mak tak berjawab. macam2 terlintas dalam fikiran aku. macam2... jadi aku pon konon2 tawar hati untuk telefon lagi. tapi itu lah... kata orang air dicincang tak akan putus. sebanyak mana pun aku cuba jauhkan diri, lama2 aku toleh ke belakang juga. sejauh mana pun aku mampu berdikari, lama2 hati rasa perlu juga. selama mana pun aku cuba pujuk diri, akhirnya hati jadi tak tentu juga.

aku tak tahu apa yang buat ikatan seteguh itu. yang aku tahu jauh mana pun aku lari, nanti tetap ingin kembali. jadi sebelum ego bertambah tinggi lebih baik aku berhenti. takut2 nanti aku jadi terlalu bangga untuk mengalah, yang mana di akhir cerita kelak semuanya hancur musnah. supaya tak terjadi, supaya aku tak hidup dalam sesal di masa depan... ketepikan je lah ego yang masih kecil ini.

bukan nak minta simpati sangat, cuma nak minta korang teliti. aku rasa semua orang ada masalah sendiri dengan keluarga, meski tak nampak sama... pandai2 lah, jangan sampai nanti terpaksa habiskan sisa2 hidup untuk menelan sesal sampai ke ajal.

sebesar2 terasa aku setiap kali mak tak angkat call dari aku, semuanya jadi kecil bila mak bagi sms kat aku.

serius mana masalah itu bukan pada saiz,...
                                      (mcm bila org kata "aku ada mslh bsr" @ yg lain kata "mslh kecik je tu"),
                                                                                ...tapi pada cara kita hadapi.

No comments:

Post a Comment