Tuesday, June 21, 2011

tulislah yang positif.

maaf sebab ada antara kandungan yang tak berapa positif. cuma tempat ini dah jadi medan luahan secara tak sedar. macam2 mana pun, berhasil. sebab koman2 beban yang aku tanggung sebelumnya dah kurang... harap2 tak ada yang terganggu dengan sebarang luahan yang aku masukkan.

esok hari untuk HBU 111 (Kesatria Negara 1). ada masanya aku harap cikgu ambil cuti sekali dua supaya kitorang boleh dapat sikit masa dengan pelatih. tak tahu apa motif aku, tapi jujurnya aku ada harapkan itu. tapi bukan lah maknanya aku tak suka cikgu datang ajar... sebab kalau ya memang kurang ajar.
cuma aku harap dapat buat budak2 itu faham kenapa diorang kena lulus dan kenapa diorang kena fokus dengan semua yang cikgu akan ajar diorang. sebab kalau diorang tak faham itu, gerenti diorang main2 terus. mungkin antara diorang ada yang masih anggap koko di UiTM ini sama dengan koko di sekolah, yang tak ada istilah repeat koko.

bukan nak takut2kan, tapi kenyataan cikgu pasal 30 orang repeaters (terbanyak dlm sejarah) HBU 111 adalah pelajar dari fakulti kami, buat kami risau. sedikit sebanyak menjejaskan nama fakulti (mcm ksh sgt...).

macam2 mana pun, aku harap pelatih2 kali ini boleh survive. buat lah apa2 pun, tapi jangan ponteng koko. sebab itu paling penting kalau nak lulus. kalau tak, ketidaklulusan itu menyumbang kepada suara2 sumbang yang mengata2 fakulti ini. (mcm mana nak bgtau diorg ni...)

No comments:

Post a Comment