Saturday, June 18, 2011

lama-lama...

makin lama makin mencabar.

dulu aku macam itu
macam sekarang yang buat orang shocked
mungkin diorang tak expect aku macam itu
tiba-tiba sekarang aku macam itu
lepas satu tempoh aku tak macam itu.

mula-mula aku cuba nak berubah
aku cuma nak betulkan langkah
tak mahu terus buat salah.
tak mahu terus jadi orang yang suka berbalah.

mula-mula dah dapat ruang untuk berubah
dan aku dah pernah dapat berubah
bila dapat peluang masa mula di sini
tapi sekarang entah...

'sekarang' itu sejak aku di beri amanah
sebab tak nak sesal sebab biarkan semuanya rebah
akhirnya kembali ke situasi yang buat aku resah

aku kembali jadi macam yang dulu
sebab aku yang dulu selalu tahu
apa nak buat bila perlu
tapi aku kalau boleh tak mahu jadi macam dulu
tapi aku tak boleh buat tak tahu
amanah ini beri aku harapan baru
harapan untuk kami maju

aku cuma nak jadi lutsinar
biar kewujudan aku orang tak sedar
tapi masih sempat jadikan benang selembar
aku cuma nak jadi lutsinar
tapi makin lama makin mencabar

aku cuma nak diri berubah
tapi sekarang entah
yang baru aku ubah kini dah kembali berubah.

No comments:

Post a Comment