Sunday, June 26, 2011

bulan bintang

belakangan ini bintang dah susah nak jumpa. aku harap boleh jumpa setiap kali tengok langit. aku harap akan keluar banyak2 macam dulu2. tapi itulah, susah nak jumpa sekarang. tanpa bintang2, aku nampak bulan. bulan penuh. aku tak tahu bila masa@tarikh lazim bulan akan keluar penuh sebab memang aku tak ambil tahu pasal bulan. sebab aku rasa dah ramai yang ambil tahu pasal bulan, jadi aku lebih berminat pada bintang. memang betullah. kawan2 pun ramai yang lagi suka bulan...

bila bintang hilang, aku pun musykil ke mana. mungkin ke sebab sekarang masa untuk bulan? mungkin dah sampai masa untuk bulan keluar penuh. jadi bintang beri laluan untuk bulan... supaya perhatian orang tak teralih dari bulan bila mereka dongak ke langit. cuba kalau ada bintang even masa bulan penuh, orang yang lagi suka bintang susah nak perasan sinar terang bulan itu.

No comments:

Post a Comment