Friday, October 21, 2011

cerita LIBK.

salam.

lama dah tak update ini. maaf sebab aku hilang sebentar, bawa budak pergi LIBK sesi 1/2011 di Melaka.
bila aku kata 'budak', aku tak maksudkan budak-budak, tapi adik-adik yang baru nak naik jadi komander. LIBK itu adalah Latihan Intensif Bakal Komander, dan kali ini diadakan di UiTM Lendu, Melaka. Aku dulu di Puncak Alam je...

Tahniah pada komander2 Melaka sebab berjaya jayakan LIBK kali ini walaupun ada macam-macam kita tak sama, tapi itulah variasi. serius ada masanya kami terkejut, tapi kami pun dapatlah jumpa macam-macam juga di situ. kami pun baru belajar juga sebenarnya... haha!

kepada 'budak' yang kami bawa ke LIBK itu, yang aku maksudkan tadi, tahniah atas kejayaan kalian passing out dan dimaktubkan sebagai komander kesatria. kepada bekas Bakal Komander yang sekarang dah pun bergelar Komander, lebih-lebih lagi dari kampus Puncak Alam Puncak Perdana, itulah permulaan bagi kalian. segala yang kalian lalui di LIBK, segala kejian dan kebencian kalian pada kami komander pengiring, aku maafkan sebab kalian mungkin belum faham sepenuhnya motif dan sebab musabab kami. aku percaya suatu masa kalian akan faham, ringkas sebab aku dulu macam kalian juga. aku juga benci komander yang jaga kami, aku juga maki dalam hati, aku juga rasa nak smackdown komander2 yang jaga masa itu... aku dah lalui semua yang korang lalui, bahkan mungkin lebih teruk dari yang kalian lalui. mungkin kalian nak kata, masa dah berubah dan orang tak guna dah cara kami itu... terpulanglah nak kata apa, tapi memandangkan kalian dah naik jadi komander, satu hari nanti kalian akan faham sendiri. buat masa ini... percaya jelah dulu.

lupa lak, bekas Bakal Komander dari kampus lain yang ada terkena dengan Komander Pengiring dari Puncak Perdana Puncak Alam, kalian boleh benci kami, cuma kami harap ajaran kami kalian tak lupa. marah kami bukan bencikan kalian, cuma bencikan sedikit ketidakmahuan kalian untuk bersungguh-sungguh. kami percaya kalau lah kalian lebihkan sedikit usaha dan kesungguhan kalian, kalian jauh lebih baik dari yang sekarang. kami cuma mahu bantu untuk tekan kalian untuk lebih berusaha. jangan persoalkan cara kami kerana kami ada prinsip sendiri... prinsip yang mungkin kalian tak akan faham disebabkan persekitaran yang berbeza, tapi tujuan kami solid... itu saja yang kami perlu kalian tahu.

antara 6 wajah-wajah yang mungkin pernah buat benci kalian membuak-buak...
 

 di masa kalian tak sedar...


jadi dari ini, kuatkan semangat dan kesungguhan kalian. supaya kalian benar-benar berjaya... kami hanya bantu kalian di permulaan (LIBK), jalan dah terbentang luas, segalanya atas kalian...

selamat berjaya!

4 comments:

  1. a'ah... skrg mcm2 kot, ni br nk free kejap... huhu

    ReplyDelete
  2. fidza,..ko amek pe sbnrnye? pelik?!

    ReplyDelete
  3. ak blaja kos biase je kt uitm... ni kor Kesatria Negara la. yg ni tuk dak2 yg up sket, yg brni nk rse cbrn hdp sblm g dunia lua yg lg m'cbr. ak tlg guide skt2 je...

    ReplyDelete