Friday, October 21, 2011

terpaksa diam sepi

aku sekarang terpaksa. gara-gara penghubung talian moden terbasah oleh pili bomba. ayat boleh tahan...

satu dari sepuluh hari di LIBK, aku sertai komander-komander Melaka bersihkan padang kawad. dengan bantuan pihak bomba, dengan hos yang disambungkan ke pili bomba, kami tembak padang kawad. nak kata susah tak susah sangat, tapi berat. agak mencabar sebab kami tak biasa buat kerja bomba, tapi tak apa lah. yang seronoknya memang basah-basah lah buat kerja itu, kuyup lagi. yang sadisnya fon aku dok rilek dan bermalas-malasan dalam poket. maka dia pun terkuyup sama. nasib lah lepas jemur-jemur bawah kipas pun fungsi dah tak macam biasa. tapi tak apa lah, apa lah sangat. kawan aku dah tanya-tanya "ko bleh idup ke takde fon?". aku fikir-fikir balik, aku tak kisah lah... tapi mungkin orang-orang sekeliling aku yang kisah kot? al-makluum lah aku ada projek nak buat lepas LIBK sebenarnya. mungkin kawan-kawan itu cari aku... tapi apa aku boleh buat?

nak beli fon baru amek masa jugak. jadi disebabkan aku tak dapat sambung projek terbengkalai aku sebab fon dah rosak dan timbulkan masalah pada aku untuk contact kawan-kawan projek aku itu, aku menetap di puncak memandangkan nak balik rumah pun, mak aku bukannya ada... sebab pergi kursus seminggu. di puncak aku sertai budak-budak jambori buat latihan fitness, padahal aku dah cadang dah jambori tahun ini aku tak nak pergi. walau teringin teroka UiTM Kuala Pilah plak, tapi aku tak ada hati nak pergi jambori tahun ini lagi-lagi dah ada macam-macam nak buat sebenarnya. tapi fon rosak punya pasal, tersangkut lah aku dengan jambori ini. mula-mula memang ikut latihan je, tapi lama-lama rasa nak pergi plak, lagi-lagi puan suruh aku ganti komander puncak alam. tak tetap pendirian lah aku ini...

jadi untuk seminggu seterusnya aku terpaksa membantutkan lagi projek yang dah lama tertangguh. maaf aku kepada NAB, PIJA, UMMUL, yang merupakan warga UIA. dan maaf aku juga kepada NIK SYAFIQAH, ATIKAH AMIN, DAYU P.A. dan TIMAH P.A., warga UiTM. aku tak ada niat nak hilangkan diri atau mengelak atau apa-apa yang negatif. aku harap kalian tetapkan dengan usaha kalian, meski aku tak berhubung dengan kalian. bilamana urusan aku tamat sudah, bila nanti masalah fon aku selesai sudah, aku akan sambung kembali apa yang aku tinggalkan. buat masa ini aku cuma mampu minta maaf... atas semua masalah yang timbul sebab aku.

*moga urusan kau, aku dan mereka dipermudahkan...

1 comment:

  1. lahhh....patotlaa ko sepi jerr....xpe.ktorg tggu ko....ak n ira da xtau nk troskan cmna ni...

    ReplyDelete