Sunday, November 11, 2012

end of chapter.

this is another chapter of my life.

Chapter : Diploma.

Sekitar Jun 2010 - November 2012 (sepanjang pengajian diploma aku). Bertempat di UiTM Kampus Puncak Perdana, Fakulti Teknologi Kreatif dan Artistik (sekarang Fakulti Filem, Teater & Animasi).

Dalam bab ni, ada beberapa topik yang melibatkan perkara-perkara yang jadi dalam hidup sepanjang aku menuntut untuk diploma. Antaranya...

i) UiTM Kampus Puncak Perdana
   - MDS Jun-Nov 2010 (orientasi budak-budak baru masuk UiTM)
   - Tae Kwon Do
   - Bola Tampar
   - Bola Jaring
   - Bola Keranjang
   - Boling   - Petanque
   - Galah Panjang
   - Baling Selipar
   - Larian
   - Overnight
   - Isu-isu Komander dengan JPK (haha!)

ii) Fakulti Filem, Teater & Animasi
   - Induksi (orientasi budak-budak baru masuk Fakulti TeKA @ FiTA)
   - Semester 1
   - Semester 2
   - Semester 3
   - Semester 4
   - Semester 5
   - Pelajaran (ilmu yang dapat secara langsung atau tak langsung, dari fakulti ini)
   - Persembahan (menonton, membuat, dll)
   - Peperiksaan
   - Keputusan Peperiksaan
   - Pensyarah-pensyarah
   - Kenalan-kenalan dalam  fakulti
   - Sukan Antara Fakulti 2010
   - Sukan Antara Fakulti 2011

iii) Komander Kesatria
   - LIBK 2010 (UiTM Puncak Alam)
   - Jambori Komander 6/2010 (UiTM Kedah)
   - KKEC 2011 (UiTM Perlis)
   - LIBK 2011 (UiTM Melaka)
   - Jambori Komander 7/2011 (UiTM Negeri Sembilan)
   - KKEC 2012 (UiTM Pulau Pinang)
   - Kawad 24 Jam (UiTM Perlis)
   - Kawad Kemerdekaan (Dataran Merdeka)
   - Jambori Komander 8/2012 (UiTM Kelantan)
   - Kawan-kawan Komander kampus Puncak Perdana & Puncak Alam
   - Kawan-kawan Komander kampus cawangan
   - Pelajaran (Ilmu-ilmu kawad, dan pengurusan semua benda samada secara professional ataupun personal)

iv) Peningkatan tambahan
   - JPA (penaja)
   - Lesen Memandu
   - Twitter (benda kecik je kot, hehee...)
   - Self-respect & self-confident (bukannya sebelum ni tak konfiden, tapi benda ni meningkat...)
   - Kemahiran dan penguasaan arah dan halatuju jalan (dah boleh lah nak jalan jauh-jauh sikit)

Ini cuma antaranya, pun dah banyak. Macam dah boleh buat novel ke drama ke filem ke ntah. Tapi semua inilah yang namanya pengalaman. Chapter-chapter sebelum ini, hidup zaman-zaman yang di belakang chapter ini, mungkin aku tak akan bangkitkan sepenuhnya pun sebab aku sendiri dah tak berapa nak ingat. Tapi tak apalah, yang lepas biarkan lepas. Yang ini ada.

Cuak tak cuak, tak lama lagi dah nak mula chapter baru. Yang itu aku masih belum pasti, meski aku dah rancang. sebab apa yang kita rancang tak semestinya menjadi. Jadi buat masa ini, aku cuma boleh kata aku mungkin akan masuk ke Chapter Ijazah ataupun kalau tak, mungkin Chapter Dewasa yang mana aku terus kerja. Wallahu A'lam.

1 comment:

  1. Assalamualaikum.. jawapan pada soalan.. hanya ada di UiTM Arau,.. Perlis :) nak tahu lebih lanjut about martech http://sakurachan1207.blogspot.com/2012/07/sarjana-muda-sains-kepujian-teknologi.html

    ReplyDelete