Sunday, September 22, 2013

Memori...

... yang indah tu kadang-kadang sakit jugak.

Salam semua.

Lama dah tak update sini. 2,3 bulan ni semuanya macam cepat sangat untuk aku. Lagi-lagi 2,3 minggu ni. Aku punya terkejut pun belum habis lagi. Semuanya macam tiba-tiba sangat.

Semua yang jadi dalam hidup kita ada hikmah. Aku sendiri pun tahu apa yang aku kena hadap ni sangat banyak hikmah. Tapi aku masih terkejut. Belum terbuka hati untuk segerombolan hikmah tu masuk dalam hati aku. Meski ada sisa-sisa hikmah yang aku sendiri nampak pun, aku kaku lagi nak terima. Nasihat dari mereka-mereka yang peduli, aku cuma mampu nak dengar. Aku belum boleh buat apa-apa. Maaf juga untuk itu.

Program ijazah ni nampak macam berat bagi aku. Mungkin salah aku sebab masa diploma banyak sangat seronok-seronok. Salah aku jugak, masa diploma aku hargai terlampau banyak benda. Sampai-sampai aku masuk degree dan tak jumpa lagi semua tu, aku rasa berat hati. Patutnya aku kena terima sebab aku yang buat keputusan untuk beralih angin. Tapi tetap, aku rasa berat. (Mengeluh kali yang ke 1000++ mungkin)

Mungkin ini bukan masa untuk aku salahkan diri sendiri tapi untuk terima ja semua yang masuk dalam hidup aku sekarang. Tapi macam yang aku kata tadi lah, berat. Teringin aku nak kata kat diri sendiri, "There's so much fun here, too many things to explore, interesting things to discover, and so on and on..." tapi aku cuma mampu bagitahu benda tu kat orang-orang yang tanya "kau macam mana?" atau "kau ok tak kat sana?". sebab bila aku bagitahu benda tu kat diri aku sendiri, aku lagi rasa nak nangis. Ciwek dah aku. sebab aku tahu ada banyak benda menarik untuk aku kat sini tapi aku tak dapat nak ... (orang kata 'nikmati'). Hmph... mungkin sebab aku tengah emo lagi kot. Tak tahu sampai bila. Aku perlu masa untuk tenang.

Nasihat-nasihat yang kamu beri tu, bukan aku tak dengar, aku dengar... tapi buat masa ni aku belum boleh betul-betul fikir macam orang waras lagi, sebab emosi belum stabil kot. Macam mana pun, terima kasih atas nasihat-nasihat kamu tu sebab benda tu membantu jugak bila aku dah stabil nanti. Bahkan membantu sangat.

Aku ni... bahan tulisan aku pun dah tak macam budak penulisan punya. Dapat ke aku teruskan menulis kat sini? Boleh memang boleh, tapi hasilnya aku dah jadi tak pasti. Aku akan rindu FiTA dan semua yang ada dalam tu...

No comments:

Post a Comment