Monday, November 4, 2013

Moving on.

It's not about leaving everything behind and forget all the things before. If leaving means 'no longer' for you, forgive me that I left. Because leaving means 'continuing' for me, that's why I'll never stop eventhough I left. This is what i meant by alumni.

But now I guess you don't really need alumnis, don't you? Well I don't really understand you.

Tapi tak apalah, sebab itu semua hak kamu. Cuma...

Cuma bagi Kompeni N sahaja, aku tak akan berhenti atau putus asa dengan kamu. Jadi biar kamu rasa apa, perlu atau tidak perlu, aku akan terus dan tetap menoleh pada kamu. Sejauh mana pun kaki aku melangkah, jauh mana pun aku pergi, aku akan kembali bila-bila. Dan bila aku kembali, aku akan cari kamu. Hahaha. Tapi jangan risau, aku bukan nak masuk campur sangat pun, aku cuma nak terus berhubungan dengan Kompeni N.

Kenapa?

Sebab itu antara asal usul aku, tempat aku belajar banyak perkara tentang hidup. Tempat aku faham banyak perkara tentang manusia. Tempat aku kutip banyak perkara tentang ilmu. Tempat aku derita banyak perkara berkaitan latihan. Sampai ke bila pun, itu lah dunia komander bagi aku. Jadi aku nak komander terus maju, meski dah pergi aku nak sumbang selagi mampu. Kalau tak sumbang pun, aku nak... aku nak komander terus ada dalam hidup aku. Boleh tak? Kalau tak boleh pun lantak kau lah. Aku punya suka.

Baik. Baik. Kata orang "don't take it personally," tapi perkara yang tinggalkan kesan dalam hidup aku memang aku take personally. Kerana itulah.

No comments:

Post a Comment