Monday, October 28, 2013

Kenapa dengan rasa.

Salam :-).

Cadang nak pergi Konvensyen HALUAN hujung minggu ni. Entah kenapa bila tengok iklan dia aku terus decide nak pergi. Aku pergi ATM transfer duit, dan daftar online. Tinggal aku pergi dengan tak je.

Sekarang, kenapa aku buat keputusan macam ini? Drastik sangat. Mungkin sebab malas nak fikir, aku rasa macam dah banyak sangat fikir dalam tempoh masa terdekat ini. Itu pun tak habis fikir lagi. Mana tahu kalau pergi program ni aku boleh dapat klu ke... tak banyak, sikit pun jadi lah. Tapi kalau bukan klu pun rasanya banyak ilmu aku boleh dapat kat sana. Lagi baik kalau ilmu itu boleh alih perhatian aku dari perkara-perkara yang aku runsingkan itu. Mudah-mudahan.

Alang-alang aku dah decide nak turun belah sana, kebetulan Puncak jadi tuan rumah pulak untuk Jambori tahun ni dan tarikh kena dengan tarikh program yang aku nak pergi tu... boleh lah kot singgah tengok-tengok. Tapi rasanya aku akan kebosanan sikit kalau pergi sebab kawan-kawan yang ada pun mesti sibuk tak ingat dunia, memang aku faham sangat tapi boring tetap boring.

Jadi kalau lawatan aku tak menjadi, pun masih tak apa. Asalkan aku kembara. Tak tahu kenapa aku rasa perlu, tapi memang aku rasa. Jalan dan pilihan yang aku buat banyak berdasar rasa. Sampai bila? 

Kadang-kadang rasa makan diri. Tapi aku sangat bergantung pada rasa. Kecemerlangan aku bergantung pada rasa. Sebab itu bila tak ada rasa apa-apa, aku jadi risau. Jadi takut. Aku rasa tak selamat. Aku rasa kosong. Sebab bila tak rasa apa-apa, aku tak ada sebab untuk buat apa-apa.

*Kalau aku tak jadi Navy, aku nak jadi antara orang yang sampai di Palestin. Aku nak tengok sendiri. Apa yang aku dah tengok dalam media elektronik dan penulisan, bukan aku tak percaya. Aku percaya tapi kesan tak sama. Aku nak sampai sendiri kat sana, biar aku dapat rasa. Rasa itu nanti InsyaAllah akan buat aku mahu berusaha lebih kuat, untuk buat apa yang aku perlu buat. Bila datang rasa itu, aku akan nampak sendiri apa yang sebenarnya patut aku buat.

The best feeling ever is when you do things and feel right about it. That's why.

No comments:

Post a Comment