Thursday, July 19, 2012

ramadhan...

salam. :-)

Ramadhan dah dekat,
kita cuma sehari dua di belakangnya.
tak tahu kenapa kali ini rasa lain, bila Ramadhan datang.
tak tahu kenapa kali ini ada rasa ini...
sedangkan sebelum ini tidak.
ha'ah. sebelum ini tak ada lah beza ramadhan ke tak ramadhan. ikut je flow, bila masuk bulan ramadhan, puasa macam orang lain. tapi kali ini tiba-tiba hati aku buat countdown tanpa sedar. mood sikit demi sikit masuk mode ramadhan. Alhamdulillah, meski aku tak tahu apa sebabnya jadi macam ini. bukan aku nak rungut, cuma aku nak tahu kalau ada sebab atas hal-hal macam ini. 
yelah... ramadhan-ramadhan sebelum ini bila sebut ramadhan pun tak lah rasa apa sangat kot, tapi kali ini bila aku fikir pasal ramadhan, aku jadi sentap. tak tahu kenapa tapi aku sentap, dan biasanya terdiam lah...

No comments:

Post a Comment