Monday, July 2, 2012

kembali.


Salam, salam dari Kuala Kangsar!

Kelmarin (sabtu,30/6/2012) aku balik kampung dengan 3 orang kawan... tapi sebab gerak malam, 9pm maka sampai pun tengah malam, lebih kurang 12pm. bajet-bajet 3jam perjalanan pergi; tanpa henti, tanpa kesesakan, tanpa hujan, tanpa gangguan. sampai pun dah tengah malam, jadi untuk bersuka-ria kenalah tunggu siang datang...

lalu esoknya (ahad,1/7/2012) dah set, aku nak bawa diorang ke tempat yang memang jadi sebahagian dari aku... aku nak bawa diorang mandi kat Batu Ampar! dan tercapai juga...

Nik Wani, Nik Pika, Nad Maimun!

ni Fidza Wahab...

Adik-badik yg kami tak kenal tp comel.










nak cerita, memang ada yang sakitnya aku balik kampung kali ini... tapi tak apalah, sakit tu tak dapat lawan seronok aku dapat mandi sungai lagi. dah lama sangat aku tak mandi kat situ bila geng-geng mandi sungai semua dah tak teruja nak pergi... ye lah, rumah diorang kat kampung tu je, bila-bila nak boleh pergi. aku je lah yang jakun sikit... huh.

sakit ini... ada sebab. mungkin aku dah makin lupa betapa bagusnya sihat. macam yang kita selalu dengarlah, cuma dengan sakit orang akan hargai sihat. bila sakit baru orang akan ingat saat sihat. waa...

tapi kali ini memang... boleh tahan jugak lah cabaran nya. ye lah kot, ini experimental trip aku yang pertama. maka macam-macam yang jadi di luar kawalan, tapi syukurlah masih dapat diatasi. syarat: jangan cepat gelabah, jangan asyik melatah. cuma di sini ada satu kekurangan yang sangat nyata, bilamana aku asyik guna duit untuk selesai masalah. aku tahu, ini bukan cara penyelesaian yang cukup matang. tapi itulah... yang aku buat. aku harap aku akan jadi lebih matang kelak, dan tak akan senang-senang guna duit je untuk selesai masalah.

keseluruhan... Alhamdulillah!

3 comments:

  1. nik & fiza :)
    lama x jumpa dorang
    rindu...
    nanti kirim salam dengan dorang <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorang... fidza kate die pn rndu gak, haha

      Delete
  2. erk ni fidza nyer blog ke?
    hahaha baru akak tau
    x pernah nak perasan nama tu sebelum ni
    hehehe rindu jugak :)

    ReplyDelete