Sunday, May 29, 2011

sesal.

tanpa bintang malam ini.
teringat-ingat macam-macam.
macam-macam yang buat aku rasa nak balik, balik.
nak balik bukan ke rumah.
tapi nak balik ke masa lalu balik.
tapi kalau dah tak mampu tu memang tak mampu.
sampai bila-bila.

aku tahu tak boleh mintak macam itu. tapi semua orang ada kesal sendiri, kan? jadi biar aku simpan yang ini. bukan aku tak hargai masa sekarang, cuma kesal itu tersimpan sampai sekarang. mungkin sampai bila2.

fikiran, kita boleh kawal. kalau ada apa2 yang tak berapa nak elok, kita boleh cuba buat fikiran itu fikir yang elok2.
tapi rasa? kalau dah rasa tak senang hati itu, elokkan lah macam mana pun fikiran, hati tetap rasa macam itu. aku tak tahu lah manusia lain macam mana, tapi aku macam itu.

dengar kata aku kat sini, kalau kau dah ada bai'ah hasanah, jangan pernah lepaskan.
aku tahu, banyak rasional nya kalau kau nak kekang pandangan aku ini. tapi macam yang aku kata lah, semua orang ada pandangan sendiri, siapa betul siapa salah bukan masalah. ini cuma apa yang orang macam aku rasa. jadi kalau kau rasa kau macam aku, ambiklah nasihat aku ini dan simpan elok2.

ok. cukuplah rasa kesal.

No comments:

Post a Comment