Tuesday, January 10, 2012

berat.

lost.

dah rasa macam dunia ini bukan dunia aku. untuk apa fikiran dalam kepala aku ini kerja kuat sangat? untuk apa ia fikir macam2?

aku tahu... kita memang patut terus berfikir, biar otak tak karat. tapi ini fikir dah macam2 sangat, yang aku rasa tak perlu pun ia fikir. buat kepala aku jadi berat. buat aku beban, memandngkan aku yang kena bawa kepala ini ke sana sini. banyak fikir sangat sampai sekarang tak tahu nak fikir apa. tak tahu berapa banyak masalah aku dah libatkan diri. tak ada masalah nak sangat cari masalah... sekarang dah susah.

tapi masa2 sekarang ini lah aku kena ingat... masalah itu untuk diselesaikan. ini kata2 paling klise yang boleh kita bagi pada kawan2 yang masalah, tapi jarang kita ingat sendiri bila ada masalah. sekarang aku cuma kena sakit hadapi masalah ini, bila nanti dah selesai aku akan jadi lagi matang lah, kan? tapi kenapa untuk masalah ini aku macam tak nampak solusi...?

No comments:

Post a Comment