Tuesday, January 17, 2012

bosan itu lelah.

salam.

Ahad lepas aku ke Kuala Pilah, Negeri 9. Rombongan mendaki Gunung Angsi anjuran Jawatankuasa Perwakilan Kolej Jasmine, UiTM Puncak Perdana. Ini antara program-program yang aku sertai dalam usaha pencarian aku. Sebelumnya aku ada juga pertaruhkan sabtu ahad aku setiap minggu untuk kurangkan penglibatan aku dalam hal komander, dalam level komander. Bukan untuk ketepikan hal komander macam itu je lepas habis kontrak kokurikulum, cuma aku terpaksa usaha untuk cari balik. Tapi taruhan aku kabur, yang aku pun masih belum jelas dengan kepastiannya. Macam2 dah alternatif aku untuk usaha. Usaha untuk cari hati baru, rasa baru. Rasa yang hilang di Puncak Perdana, aku cari di puncak Gunung Angsi. Betul... aku sertai pendakian itu dengan harapan akan temu balik hati yang hilang tercicir entah di mana, yang hilang dalam perjalanan hidup komander. yang hilang dalam dunia komander. yang hilang dari dunia komander. hati aku dah hilang untuk dunia komander...

memang itu kah yang jadi, atau aku yang buat mind-setting macam itu?

aku manusia juga... macam mana aku nak cakap dengan orang yang hadapi ini. kalau aku nak cakap pada orang yang rasa macam yang aku rasa sekarang, aku nak cakap pasal pilihan. manusia ada pilihan. setiap hari ada pilihan. setiap hal ada pilihan. setiap perkara. pilihan bagaimana persepsi kita pada sesuatu, pada keadaan kita saban hari, atau dalam masa2 tertentu. bila kita ada keberatan, kita ada pilihan. contoh... sekarang bila rasa macam ini, kita ada pilihan sebenarnya samada kita mahu anggap positif dengan ini atau kita mahu anggap negatif. itu aku akan cakap kalau kalian nak mengadu pada aku perihal perkara yang aku adukan dalam ini, masa ini. jadi aku sebenarnya ada pilihan... nak fikir positif atau negatif. kalian jugak.

katakan aku kata aku dah tak ada hati dengan dunia komander, seterusnya apa?

i- bila kahwin, lepas suatu tempoh, mungkin aku akan rasa macam ini lagi. rasa dah tak ada hati. tapi adakah masa itu aku akan pergi je tinggalkan semuanya? macam yang aku buat dulu, dan macam yang aku terfikir nak buat sekarang...

No comments:

Post a Comment