Saturday, January 14, 2012

biar atau tak biar?

salahfaham-salahfaham yang timbul, patut kah aku peduli?
itu semua memang kah salah faham atau sudah faham...?

yang aku sangka salah faham...
benarkah ia cuma salah faham, atau ia memang itu?

aku yang ignorant, tak mahu ambil tahu.
dan seterusnya aku akan terus tak tahu.

aku yang sayang organisasi, mahu ia terungkai.
tak mahu gunakan 'biarkan si luncai'
tak mahu ada yang terabai.

aku fikir aku sayangkan organisasi
tapi nak ditahan, semuanya macam dah langsi
jadi aku fikir biar aku jadi ignorant, macam dulu (yg sgt dulu, mse di zmn sklh. kt u ni ak buang sifat tu)
biar gempa, ribut, taufan sekalipun, biar semua berlaku

syukur tiba2 JPK buat hiking, dan bila aku kata JPK, maksudnya tak berkaitan dengan dunia komander. aku boleh keluar dari kebiasaan. boleh cari cabaran.

sebab ini aku suka sangat benda2 adventurous, challenging, dan semua yang boleh dikata
yang ada risiko tinggi, kemungkinan banyak, keselamatan tak tentu, dan jaminan kurang.

hal2 yang buat aku rasa hidup tergugat, nyawa terliat. sekurang-kurangnya bila aku dapat lepasi hal2 macam itu, aku tambah sedikit yakin dengan tahap survival aku. maksud aku... kalau benda yang bermain dengan nyawa pun aku boleh survive... kenapa benda yang seremeh hal komander aku tak boleh?

kalau survive dalam hal2 itu, kenapa dalam hal komander aku sangkut pula?
kalau survive la... kalau tak survive, memang patut lah.

No comments:

Post a Comment