Saturday, January 14, 2012

mana... a.m.a.n.i ?

ini cerita dunia lama.
dunia yang dah lama aku sepikan.
cerita yang tiba2 datang dalam ingatan.

dah lama tak jumpa dia.

dia dah tak balas mesej aku.

apa yang buat aku rasa ... ? sekarang selalu teringat dia. (- hati dah pedih baru sibuk nak ingat kat dia.)

tahu aku tak patut kenang, memandangkan masa dah pun lalu.

kami dah bawa haluan masing2. (- dia dah pergi UTM, aku UiTM.)

tapi bila sampai masa2 macam ini,
masa2 aku rasa masa sangat perlahan,
selalunya dia yang buat masa aku jadi laju.

sebab...

kalau aku buat salah,
dia terus sambar aku depan2.

masa aku rasa dunia ini serabut,
dia cerminkan yang serabut itu aku.

masa aku menjerit macam dunia ini hampeh,
dia jerit balik depan muka aku, bagitahu aku yang hampeh.

masa aku rasa diri aku teruk,
dia TUNJUK part yang teruk pada diri aku.

mungkin kalau aku tumbuk orang,
dia akan tumbuk aku balik lepas itu.

masa aku berada di tahap paling bawah dalam hidup aku,
dia boleh turun bawah jumpa aku.

masa aku rasa tak tahu apa nak buat,
dia tunjukkan aku pilihan2 yang aku tak nampak.

masa aku serabut,
dia boleh bagi aku masa.

apa lagi? semua yang tak tercerita.

aku tak harap semua orang sekeliling aku jadi macam dia. tapi aku lagi tak harap mereka tak jadi macam dia.

memang dengan dia, aku sakit. sebab bila aku sakit hati, dia tambahkan sakit hati itu dan buatkan sakit hati itu di tahap maksima. tapi lepas lalui kemuncak, sakit hati itu pergi.


dia jadikan pedih sakit hati aku increase, tapi jadikan jangkamasa sakit hati aku decrease. apa lagi yang aku nak harap?

sakit nya ingat dia, tapi tak dapat capai dia.

she's not an angel though, but she's worth wishing for.

No comments:

Post a Comment