Monday, December 30, 2013

Fungsi.

Keluh (lagi).

Bila aku rasa tak tahu, rasa entah... dan tiba-tiba lagu ni keluar...

Automatik keluar fikiran tu. Rasa kosong ni sebab dah makin leka ni... AlQuran pun tak baca dah.

Tasks yang ada pun tak mampu nak larikan fikiran aku dari rasa ni. Bahkan rasa tak nak peduli sebentar pasal tasks tu. Aku perlu masa untuk diri sendiri jugak, fikir hati. Jadi aku ketepi dulu tasks tu. Memandangkan walau aku paksa diri teruskan dengan benda tu, tak ada apa-apa yang berjalan dengan lancar. Memang... due date esok padahal aku belum ada bahan yang reliable lagi. Tapi something is holding me back. Apa dia pun aku tak tahu. Sebab ada rasa yang aku tak tahu ni.

Ha ha. Nak persuade audience pasal 'Stop playing it safe', dalam masa aku sendiri tengah cuba play it safe. What? I did that for my whole life pe... Orang tahu atau tak, sedangkan masa aku buat perkara yang paling berisiko pun sebab aku tengah ajar diri aku untuk beranikan diri, supaya aku dapat hilangkan ketakutan masa depan. Bahayakan diri sekarang supaya aku selamat di masa depan. Kan?

Rasa ni. Rasa nak menangis tapi tak boleh nak nangis. Macam mana? Macam ni... Aku harap aku nangis sekarang, tapi tak boleh. Sebab feel tak sampai ke? The feeling is bad enough, yet I can't cry. And why is that? Cengeng tak cengeng, hmm. boleh release, at least...

Heh... masa-masa macam ni la sebenarnya kalau buka surat cinta tu, rasa macam Dia tulis tu memang untuk kita. Ada rasa kita ni istimewa. Hehe... Memang kita ni istimewa sebenarnya, cuma ada masa kita (termasuk aku, bahkan terutamanya aku) leka, sampai buat perkara2 yang kurangkan keistimewaan kita. Rugi tak rugi?

Ada masa... bila rasa ni datang tiba-tiba, rasa tak senang, rasa tak lapang, rasa ni ingatkan balik untuk kita toleh dan cari balik apa yang kita dah tinggalkan. Betul lah kata orang, kata 'manusia' ni dasarnya 'lupa' (dalam bahasa arab). Selalu lupa. Tapi setiap kali lupa tu jugak lah Dia ingatkan balik. Banyak kali. Dah banyak sangat kali nya. Tak malu?? Tapi lepas tu boleh jugak lagi lupa balik. Walau banyak mana sekalipun kitaran ni berulang, manusia macam aku tetap lupa lagi...

Ada sesuatu yang mesti dibetulkan kat sini. Rasanya aku akan terus macam ni, lupa lagi lupa lagi dan lupa lagi selagi aku tak mula berfungsi dengan tujuan sebenar hidupnya aku kat muka bumi ni, kan? Nak cari tujuan tu lah... nak cari fungsi sebenar tu lah...

Hmm. Aku tak tahu.

No comments:

Post a Comment