Saturday, December 7, 2013

Ombak.

Salam,

Lama sungguh dah tak pos entri. Sebulan sekali. Makin lama makin sunyi. Mungkin sebab blog ni tak jadi penghubung aku dengan sesiapa, dan sekarang dah ada yang ganti. Jadi aku tak menulis lagi.

Aku rindu nak menulis. Memang rindu semua benda yang aku buat dulu. Menulis cuma satu perkara yang aku mampu ungkap.

By the way, tadi aku jumpa komander Chendering. Kesian jugak aku 'ter'bahan dia pasal kampus Chendering nak kena tutup tu. Meski dalam hati aku hampa gila, kenapa lah Chendering nak ditutup... masalah betul. Iyalah, orang atas mungkin ada sebab buat macam itu... cuma untuk aku, "Kenapalah Chendering..." memandangkan Chendering kampus paling dekat dengan aku sekarang dan Chendering antara yang istimewa jugak. Jadi ya, kenapalah Chendering...

Cerita pasal rindu. Aku memang kena move on, kan? Boleh tak aku move on kalau aku tinggalkan apa yang tinggal untuk aku sekarang... Kata 'maju', 'move on', 'get over it', 'luaskan pandangan', ' keluar dari zon selesa', dan semua yang sewaktu dengannya itu aku dah makin kabur. Apa nak buat?

Minda makin pasif, mungkin sebab aku makin kurang berfikir, memandangkan aku terlampau lapang sampai tak ada benda nak difikir lagi. Tak ada komitmen dan tak ada desakan. Tak ada paksaan dan tak ada galakan. Jauh lagi dorongan. Tak boleh kata aku tak ada apa-apa. Sebab dalam masa aku takut-takut, Allah bagi aku macam-macam... macam mana aku boleh kata aku tak ada apa-apa? Cuma aku sekarang tengah tak rasa apa-apa.

Dan bila aku tak rasa apa-apa itu, aku hilang sebab untuk buat apa-apa.

Ombak yang tenggelam timbul ini, tak beri aku isyarat untuk apa-apa.

No comments:

Post a Comment