Saturday, August 27, 2011

dah nak pergi?

salam.

seminit sebelum aku mula tulis kat sini, aku fikir-fikir apa nak tulis. ya lah, lepas ini mungkin tak update sebab aku balik kampung... raya, kan... fikir pasal raya buat aku terfikir pasal ramadhan. dah nak pergi...

padahal sebelum ini tak fikir pun pasal ramadhan. orang puasa kita puasa. orang tarawih kita tarawih. tapi pasal r a m a d h a n , tak terfikirkan sangat pun... jauh lagi nak fikir pasal lailatul qadar, tak berani.

jadinya kosong2 aku nak pulak cakap pasal ramadhan dah nak pergi. apa?

dah nak pergi... makna nya berkat2 rahmat2 itu pun pergi ikut ramadhan ke? maknanya... susah sikit lah hidup lepas ini. mungkin tak akan semudah ramadhan yang mana banyak planning aku jalan lancar dan laju macam luncur ais. mungkin urusan lepas ini tak akan semudah itu? tak tahu... mungkin jugak.

apa-apa pun serah kat Allah je lah. lapang2 hati ini, mungkin nanti akan pergi. emh... mungkin akan hadapi banyak sikit cabaran. nak tak nak...

macam awal sangat untuk aku kata 'selamat hari raya' tapi memandangkan lepas ini tak tahu status, aku cakap lah awal2... huhu.

maaf lah sebab tak banyak input sangat kali ini, sebab blog ini bukan formally untuk sediakan input pun sebenarnya (cume tmpt tebarkn fikiran). kalau ada pun kebetulan je. sebab itu lah...

akhir kata selamat puasa dan selamat raya.

No comments:

Post a Comment