Friday, August 19, 2011

emosi jalanan

maaf sebab aku tak faham kalian.
aku tak tahu apa yang kalian fikir
aku tak tahu juga apa yang kalian nak
tapi...
kalau pun aku dapat hidu apa yang kalian nak
maaf sebab mungkin aku tak rasa macam bagi
kerana tanggapan aku pada kalian dah terbina

entah apa yang aku fikir pasal kalian
mungkin macam itu juga dengan kalian
entah apa yang kalian fikir pasal aku
mungkin banyak sangat salah faham
sebab...
aku fikir kalian macam itu sebab aku anggap aku kenal kalian
dan aku punya tanggapan sendiri terhadap kalian

dari satu pihak ke satu pihak

mungkin kalian fikir sudah kenal aku
jadi kalian buat tanggapan sendiri terhadap aku
tak peduli betul atau salah tanggapan itu
sedang kalian sendiri pun tak tahu apa aku
simpan saja kesempitan itu

kalian... aku cuma harap kalian boleh dengar
tanpa aku perlu bercakap dengan kalian
kerana kalian terlalu pandai bermain dengan kata
kalaupun aku meluah kepada kalian
kalian akan cuma paksa aku telan kembali
bukan itu yang aku mahu
bukan juga aku mahu kalian menangkan aku terus
cuma aku mahu kalian fikirkan setiap kata aku
bila aku berkata-kata

sebab bukan aku mahu tunjuk siapa salah siapa betul
aku cuma mahu kalian fikir semua kemungkinan
setiap dari yang kalian fikir salah ada kemungkinan betul
macam itu sebaliknya

bukan aku mahu maaf-maaf
bukan maaf dari kalian
bukan maaf dari aku
satu pun dari itu bukan harapan aku
ada apa pada maaf
kalau lepas maaf pun tiada perubahan.

jadi diri ini...
boleh tak... biarkan aku.
sebab kalau panah kata2 kalian itu sasarannya aku
ia tak dapat terjah aku
meski panah itu kena aku
luka itu pun aku biarkan
biarkan kalau sampai aku mati kerana luka itu
kerana aku dah tak mahu peduli
sebab bukan hak aku untuk menegur kalau yang ditegur dah tak percaya aku
dan aku kira begitu sebaliknya,
itulah karma
aku pun tahu dan aku pun percaya.

No comments:

Post a Comment