Saturday, March 31, 2012

hari pertama lepas terakhir.

(30 MAC 2012)

lepas hari terakhir aku main bola tampar petang-petang, hari ini aku mulakan hari pertama menjadi penghuni uitm puncak alam. aku dan nad perlu tinggal di sini sampai KKEC, dan itu bulan lima. sebulan di puncak alam yang dulu kalau aku terpaksa datang sehari pun aku rasa macam setahun. macam mana kalau sebulan?

mungkin benda tak seburuk yang aku sangka. ya... puncak alam ini memang tak seteruk itu pun, cuma mungkin setelah minda aku disetkan dengan tanggapan-tanggapan sebegitu aku akur. 

aku tahu sepanjang hari-hari aku di sini akan ada cabaran-cabaran yang kadangkala akan buat aku sendiri pun rasa penat... rasa nak berhenti. rasa nak pergi. rasa nak undur diri. dan paling teruk pun mungkin juga rasa nak mati. rasa-rasa itu akan datang, aku pasti. yang aku tak pasti macam mana aku akan hadapi. sekarang boleh je aku anggap semua yang bakal jadi itu sebagai bahan penguji. sejauh mana tahap ketahanan diri. tapi macam mana bila sampai masa nanti? bila sampai masa dugaan itu datang menghampiri. apa dalam fikiran dan hati? dapat atau tak aku hadapi, aku sangsi. aku takut aku langsi. 

emh... semua itulah cabaran aku sekarang. tak pasti apa yang akan datang. tapi kalau takdir dari Allah, mesti ada hikmah. cuma... mampu kah aku ingat kenyataan ini bila aku betul-betul jatuh terjunam nanti? risau...

No comments:

Post a Comment