Thursday, June 28, 2012

lali.


Dalam serabut aku putuskan... dalam urusan dengan orang lain, dengan janji-janji yang tak pasti, aku pastikan. aku matikan janji-janji yang tergantung. penat tunggu kecewa datang, dalam mood yang tak mampu sabar. minta aku tunggu dan beri aku tanggungjawab di hujung waktu yang aku sendiri tahu rendahnya kemungkinan untuk menjadi, itu agak berat bagi aku. di masa-masa aku gagah aku mungkin mampu walau berat mana sekalipun, tapi tidak di masa-masa aku rapuh... ada masanya aku juga rapuh. maaf, itu kelemahan aku.

tak pasti dengan apa yang aku buat kali ini. tidak tahu jika apa yang aku buat ini boleh redakan diri. tidak yakin aku tak akan kesal. tidak yakin tiada sesal. mungkin 1bulan kemudian aku akan fikirkan balik, mungkin akan ungkit pada diri aku balik, mungkin hati akan jadi tak ikhlas, mungkin perlakuan aku kali ini tidak pandai. aku dah makin tak beza patut dengan tak patut. makin tak kenal perlu tak perlu.

apa akan jadi pun aku tak tahu. aku dah tak jangka...

betulkah dengan gembirakan orang lain aku boleh gembira?

No comments:

Post a Comment