Sunday, June 10, 2012

momen aku.


Weren't you the one who said that I would be nothing
Well, I’m about to prove you wrong
I’m not the only one who believes in something
My one wish is about to come true

I’m not stopping for you
No matter what you do
I’ll just keep on dreaming
My head up in the clouds when nobody is around to see…



Jadi tak perlu sibuk-sibuk nak jatuhkan aku. tak perlu bising-bising nak sekat aku. tak perlu susah-susah nak rintang aku. tak perlu kecoh-kecoh nak perang dengan aku. tak perlu buang masa cari kelemahan aku. sebab aku pun tak buang masa aku untuk kau. benda yang kami dah diamkan, tak perlu kau ungkit-ungkit untuk jatuhkan kami, takut kau sendiri yang tergolek.


You knew it all along, I was afraid of you
I thought I couldn’t be myself
You tried to be my friend
But I wouldn’t let you
Remember what you said
Don’t miss out on your chance
Your life is in your hands
So take it just as far as you can
But trusting in youself, forget everyone else

Believe…


jadi kawan pun tak tahu dasarnya apa... ada motif-motif picisan ke, ada agenda-agenda murahan ke. aku tak nak terlibat dengan permainan kau. aku tak nak main politik kotor dengan kau dalam organisasi itu.


Haters, said I’ll see you later
Can’t talk to you right now
I’m getting my paper
Said I’m doing big things
Things you never dreamed of
I hope you are happy cause I’m ’bout to blow up


pergilah kau main dengan kuasa-kuasa yang kau ada. pergilah kau selesaikan apa yang kau tinggalkan. pergilah kau tunaikan apa yang dah jadi tanggungjawab kau. pergilah kau ke kerusi-kerusi kabinet bayangan yang jadi kebanggaan kau. pergilah kau buat kerja-kerja kau. pergilah kau buat apa-apa asalkan tak kacau hidup aku...

tolong... pergilah kau terjun je dengan labu-labu kau, tak perlu heret aku sekali...


*credit to videokeman.com
*ini terjemahan peribadi aku dari lagu yang comel ini... :-D ihlas dari hati.

No comments:

Post a Comment