Sunday, June 3, 2012

huh...

sekarang aku dah betul-betul cuak. macam mana sebenarnya, nak tarik pelatih-pelatih minat jadi komander?
kena buat sesuatu atau patut aku biar je? ya lah, macam yang mereka kata, tak semestinya apa yang kita rancang itu boleh menjadi... aku faham dia cuba pujuk aku, dan ingatkan aku sesetengah perkara memang bukan kita yang tentukan. aku sedar dia cuba fahamkan aku, ada sesetengah perkara memang dah takdir dah tetapkan. tapi macam mana aku nak cakap, ada sesetengah perkara yang aku memang tak boleh nak just-give-up...

kadang-kadang aku yang jadikan perkara itu susah, sedangkan ia senang sebenarnya.
kadang-kadang aku yang buat orang lain ikut susah, buat orang lain rasa penat.

kadang-kadang aku terlampau nak mereka dapat yang terbaik,
jadi aku cuba buat yang terbaik
tanpa sedar mereka terpaksa...

bila ada masalah timbul aku beria-ia fikir penyelesaian tapi aku lupa, tak semua perkara boleh jadi lebih baik lepas selesai.

apa aku dah buat ni...?

1 comment: