Thursday, December 30, 2010

saje2.

bila datang nak tengok update, page dengan lagu mesti masih sama. entah bile nak tukar...orang pon dah bosan tengok. memang macam bosan dengan yang sama, tapi aku sangat tak rajin untuk tukar. sebab sekali tukar background, 3 hari 3 malam buat pon tak habis2... sebab aku sangat susah nak puas hati. nak tukar baru kena sampai puas hati, kalau tak baek aku tak tukar... make selagi aku tak rase nak buang mase begitu lame semate2 untuk tukar cover baru, terpakse lah kalian tengok yang ni je eh, kawan...hahaha.

tukar lagu... ade mase memang terfikir nak tukar lagu, tapi sampai mase aku dah buka blog ni... bile lagu tu autoplay, aku tak jadi nak tukar. sebab lagu tu buat aku rase cool... nyaman dan tenang. suke aku dengar lagu tu... walaupun lagu tu dah lampau lame, tapi aku suke gak dengar lame2 pon. aku rase tak nak tukar lak. make aku bia je la...

pakcik guard kat sini skarang suke kunci pagar fakulti awal la. aku get ready nak balik jam 11.30 pon kene kunci. selalunya dulu jam 12 baru die kunci. sebab takde orang lagi kot kat kolej ni. sape je yang ade? intake baru, pm mds dengan komander2 yang duty. kafe pon jarang bukak... bajet makan kene lebih2 la sebab makan kat luar. tak dapat nak jimat2... makin lame makin kuat belanje lah aku. satu care terbaek dan paling mujarab nak kawal nafsu...

puasa. korang....puasalah sunat, isnin ngan khamis. Allah pon suke. nafsu pon dapat kawal. dapat pahale lak tuh. kalau tak nak puase sunat pon tak kesah... boleh je terus makan hari-hari, macam semalam, dan hari sebelumnya, dan sebelumnya lagi. makan hari-hari. jadi lah hari ini same macam semalam, dan semalam dan semalamnya lagi. kalau puase 1 hari isnin, boleh rase perasaan baru. tambah lak kamisnye, mesti lagi seronok. macam mencabar, bile kawan makan kite lak tak makan sebab puase. rase tercabar gile... bile masuk maghrib, rase puas gile. bukan sebab dapat makan @ berbuka, tapi sebab dapat tahan sehari. kire nye kite ni tak lah lemah sangat sebenarnye, puase sehari pun tak larat konon2... padahal lepas puase tu tak lah jadi pape pun kan.

fuh... cube la sendiri, puase tu tak susah la. lagi puase sunat ni... nak aku citer fadilat2 nye sampai esok pon tak habis. ikutkan hati nak gak aku citer tapi dah malam sangat dan aku masih kat fakulti ni. nak balik lah...kalau citer fadilat puase kali ni, tak balik lah aku. lagipun korang sendiri tau kan fadilat2nye, tapi laen kali kalau aku lapang dan sempat, aku citer lah setakat yang aku dah rase. sementare tu, kenape tak korang cube rasekan sendiri...?

No comments:

Post a Comment