Sunday, January 2, 2011

crowd control lagi...

tadi aku kena bertugas crowd control lagi... tapi hari ni petang, nak bandingkan dengan hari tu. beze sangat lah shift pagi dengan petang, sebab petang dah panas. pagi sejuk, so lame pon tak rase sangat. tapi kalau kena pagi, aku kena lah berjage malam lagi sebab nak siapkan 'full u' - full uniform...:-) - bagi kacak sket, nak kiwi but lagi, bagi kilat sket, bagi smart punye. kalau duty shift petang boleh la siapkan persalinan kehormat tu pagi2 tuh, rilek sket lah dari segi persiapan.

sebenarnya hari ni aku tak perlu duty sebab 27 hb yang aku citer ritu, aku dah duty dah. itupun sebenarnya sepatutnya aku dapat excuse sebab baru balik jambori, tapi aku dah TER datang, make aku duty je lah. hari ni aku duty lagi sebab tak cukup orang. semalam senior yang in charge crowd control ni susah2 cari orang buat aku rase kesian, lagipun hari ni aku tak de hal sangat. The best thing is aku boleh lah usha2 orang lagi...hahaha. seronok gak lah... cume hari ni seronok tu tak sebanyak mane sebab yang datang daftar hari ni banyak senior2, dah bukannya junior atau budak baru masuk. emh...

duty petang memang letih tapi aku semangat nak update blog, make balik duty lepak2 minum bubble tea shake perisa vanilla - suke sangat! - dulu, pastu naek bilik - rumah sebenarnya, sebab penginapan kitorang rumah by rumah...hehehe -. aku naek bilik terus tukar baju sport saf - aku dapat mase join sukan antare fakulti -, lap2 muke sket amek netbook tersayang aku lalu aku turun semula. turun2 jumpe member2 puncak, lagi galak bile ade sorang member aku pon memang nak pergi hotspot. make ade teman lah pergi hotspot, tak lah bosan sangat nanti sampai tertido2 kat hotspot tu...hahaha.

aku jalan dengan kawan tu pergi hotspot. aku sronok jumpe die. sronok jumpe diorang sume. sronok. jalan punye jalan, naek tangge dan jalan sikit je lagi. make aku dah kat sini, menaip entah pape untuk update blog ni citer pasal crowd control kedua aku. penat memang penat, tapi ok lah sebab dapat rase shift pagi dan shift petang jugak. terima kasih Allah sebab bagi aku peluang ni. terima kasih sebab bagi aku kegembiraan ni. terima kasih sebab bagi aku ketenangan dalam keletihan ni. terima kasih atas semuanya. terima kasih pade semua yang terlibat jugak!

No comments:

Post a Comment