Sunday, January 9, 2011

tentang kawan...

semenjak masuk dunia baru - dunia lepas LIBK - aku selalu rase macam takde kawan. kawan sebelum ni? entah kenapa aku rase ada jarak yang jauh sangat dari diorang. bila ajak pergi makan sama2, diorang nak pergi cume kalau memang mase tu diorang nak pergi makan. make aku perlu betul2 tahu mase makan diorang kalau nak makan dengan diorang. tah... ingat2 sekarang aku dah jadi malas nak pergi makan. kawan2 level? jap lagi aku citer. ni pasal kawan sem lepas dulu. bila ajak keluar pon, betul2 cume masa diorang nak keluar. untuk keluar semata2 jumpe aku ke, teman aku sebab aku ada hal penting ke, memang tak. tak tahu lah, diorang dah tak kisah langsung ke? atau aku yang sentimental sangat....ke? kenape eh? nak suruh aku g sorang2... memang lah aku dah biase jalan sengsorang tapi sekarang, kawan ade tapi rase cam takde kawan gak. ape yang aku dah buat eh? tak sedar lak. tapi laen2 hal diorang layan aku cam biase je, cume bile aku perlu sangat diorang tolong, susah nak harap... sebab aku dah tak duduk blok same ngan diorang ke?

member2 level... diorang ada. ok je. takde problem pon. diorang selalu gak ajak keluar. ajak gi makan. ajak lepak. ajak2. tapi mesti ke aku melekat a.k.a menyibuk kat diorang je. mesti ke aku tak pedulikan kawan2 dulu? mesti ke aku tukar kawan? aku nak tambah kawan, bukannya tukar kawan. mesti ke aku kawan dengan komander2 je? mesti ke kawan2 laen tak pedulikan aku sebab aku dah masuk komander? tolong lah... bukan nya bila kawan korang dah masuk komander maksudnya diorang tu dah transform. bukan nya bila kawan korang dah masuk komander maksudnye tahap dah laen. mungkin ade sikit yang laen, tapi tu sume sebab ape yang diorang face tiap hari. bukan nya bila kawan korang dah masuk komander tu maksudnya diorang dah takkan kawan ngan korang. komander tu cume satu cabaran yang diorang cube hadapi. mungkin ni satu lagi cabaran dalam dunia komander. terjarak dengan kawan2. sekarang aku mule faham nape komander cam lebih dengan komander2 je. mungkin kot sebab dulu kawan sebelum diorang jadi komander pon menjauh lepas diorang jadi komander. mungkin lah...

salah aku ke sebab masuk komander? sebab m'cube? ape ni... culture shock ke? MESTI KE?!!!
:-!

No comments:

Post a Comment