Thursday, January 27, 2011

berat hasrat, aku tak larat!

ape khabar, hati?? apa khabar aku?? apa khabar fidza??
semuanya mencabar. lebih mencabar bila aku mula kabur. mungkin sebab aku tak lepaskan angin tu. tapi aku tak tahu macam mana nak lepaskan sedangkan cara-cara yang selama ni sangat efektif tuk aku lepaskan angin tu, dah terhadang. mereka dah takde untuk bermain dengan aku. mereka dah takde untuk bersaing dengan aku di padang. mereka dah takde untuk berlatih dengan aku. mereka tu budak2 samtaj dan simpang lima terdekat yang sebelum ni ada dekat. tapi memandangkan semua dah pergi, aku tak dapat even berangan pun untuk main dengan korang lagi. dan sekarang kepala sangat berat kerana terlebih beban muatan aku rase. sebab aku tak dapat kurangkan muatan tu. selalunye die kurang sendiri bile aku main, tapi sekarang aku dah tak main. berat dan makin berat setiap hari. rase macam...
ape yang penting dan tak penting, aku dah makin kabur. makin hilang kewarasan tu. makin hilang identiti. aku harap takkan lesap. tak, tak, tak nak.
tunggu. aku nak sangat cakap dekat KAU yang aku sangat annoying dengan KAU, tahu! semua yang kau cakap, semua yang kau tulis, semua. sebab KAU dah tak macam dulu. atau memang dari dulu aku yang tak kenal KAU?
kepada kawan2 aku, jangan terasa sebab itu khas untuk dia, dan dia bukan korang. papepon terima kasih pada dia sebab buat aku sangat-sangat malas nak hidup. terima kasih, KAU...

Tae kwon do.
komander.

ini baru sikit. kene tembak skit pon aku dah jadi macam ni. macam mana dengan nanti?
bukan bende2 ni yang jadi masalah, tapi aku. aku, aku, aku, dan dia. tolonglah... bagitahu aku sesuatu yang aku tak tahu, boleh? tunjukkan aku hidup2 lain supaya aku lebih menghargai hidup yang ni.

aku tak berniat nak berkasar. kepada yang lalui, maafkan aku dah terlepas carutan. aku dah makin hilang kewarasan. aku tak tahu berapa lama akan berpanjangan, aku tak tahu apa kesudahan ini.

lelaki. lelaki. lelaki. tak boleh ke hidup leklok?

1 comment: