Saturday, January 1, 2011

jumpa dia

aku naek bas untuk ke pkns, shah alam. tiba-tiba nampak satu wajah yang macam aku kenal. aku pandang die lame. betul ke die? tapi orang ni macam tembam sikit.... tapi aku rase macam die. pandang punye pandang, die senyum lak kat aku. mase tu aku rase nak jerit melalak macam orang gile, tapi behave lah kan... mane boleh jadi gile lagi skarang. aku rase nak peluk je die... betul2. sebab dah lame sangat tak jumpe. die la budak samtaj pertama yang aku jumpa kat puncak perdana ni, sebab tu aku teruja terlampau melampau. dah lame aku tinggalkan samtaj - padahal baru 2,3 tahun tapi rase dah lame gile, sebab sayang kot...- , dan dalam kalangan senior yang agak rapat dengan aku dulu, die ni yang pertame aku jumpe. jap...betul ke sebab tu? bile pike2 balik, mebi sebab die senior yang paling sekepale ngan aku dulu kot. ye, betol lah sebab ni... senior yang paling rapat ngan aku dulu pon tak segini sekepale. sekarang aku jelas kenape tadi aku gile teruje jumpe senior nih. ade perubahan kat diri die... Alhamdulillah. die pon aku kire sangat terkejut dengan perubahan diri aku sekarang, walaupun baru bape minit jumpe balik, die sedar ade perubahan kat diri aku. aku tak tahu lah sebab die memang teliti atau sebab kiteorang dulu paham satu same laen atau sebab perubahan aku yang ketare sangat. die ade kate aku dah lain. sebab dah lame tak jumpe kot... hahahahaha.

'mini reunion' tu buat aku sangat gembire, sampai aku tak benti senyum - sengih agaknye - meski kami dah bawak haluan sendiri tadi sebab die ade hal, aku pon ade hal. lame gak aku kegilaan sebab senyum sengsorang... tapi peduli ape asalkan aku bahagie. yang aku suke sangat tu sebab die sangat lah dekat, tinggal kat kawasan perumahan yang sebelah uitm ni je. tak terkate lah aku...

ade die bagitau, sorang lagi senior aku - member die la - kat puncak alam skarang. gile! tu senior yang agak sekepale gak - tapi tak se similar dengan yang aku jumpe ni -, dan puncak alam tu sangat 'dekat' gak. makne aku dekat di sini adalah : bahawasanya puncak alam akan jadi kampus kedue aku atas sebab penglibatan aku dalam komander kesatria negara sebab kampus kami bergabung, jadi PUNCAK NAGA. aku pon dah ade hubungan diplomatik dengan komander2 intake 45 kat situ, make lepas ni suke lah aku nak pergi puncak alam - boleh jumpe senior lagi 1 tu sekali.

pasni boleh lah lepak kat umah senior samtaj tu je bile aku bosan extravaganza... hehehe. hihihi. hahaha. huhuhu. suke nye... tapi harap2 aku tak lupe diri. tu je :-D.

No comments:

Post a Comment