Wednesday, March 16, 2011

( >___< )

mungkin hidup ni terlalu penuh dengan kebanggaan. mane pucuk pangkal nye?
mungkin ke sebab aku terlebih menghargai hidup ni...

semuanya indah bila fikiran aku macam ni...:

      boleh tak aku nak terus hidup dengan ape yang ade sekarang, boleh tak aku terus di tahap ni dan tak payah naik ke tahap lebih tinggi? boleh terus hepi. kalau boleh, dan aku harap boleh...

tapi semuanye berubah bile fikiran aku macam ni...:

      boleh tak aku nak kumpul duit banyak2 dan beli rumah besar, kereta best2, payment tinggi, boleh tak aku nak sume tu? aku nak usehe sampai boleh dapat sume tu... boleh senang sikit hidup.

kamu rase mane elok? yang 1 itu zuhud. yang kedua itu maju. dua-dua pun dituntut. kite dituntut untuk zuhud dan maju. ni kombinasi yang sangat mncabar. dan kalau kamu mampu, itulah yang sebaik-baiknya. macam mana kalau tak mampu? percayelah cakap aku, yg 1st tu yang akan beri ketenangan pade korang. yang kedue tu, tidak sekali-kali... percayalah...

No comments:

Post a Comment