Wednesday, March 23, 2011

dan lagi...

ingat tak sebelum ni ak ade citer pasal dinner komander? mase tu aku kena pegi dinner dan lepaskan can untuk pegi merantau ke pulau... lepas ni minggu depan akan ade camping untuk HBU121-kesatria di Ulu Bendul Negri 9. tarikh 1, 2, 3 april... combine ngan komander puncak alam neh, (tp diorang cam ramai) so rasenye memang ramai lah. bile ramai mesti rileks2 je, tak perlu la nak denda2 24/7 kan... tp denda memang lah mungkin ade, tapi tak lah sebanyak mane kot. rileks punye...

waa... sounds great! ade lak banyak benda yang challenging kat situ - kate nye. jadi aku dah tertarik nak g... cambest je. tapi tetibe aku teringat... grading 3 april lah?!!!
grading tu ape? penting ke?

well... grading tu ujian peningkatan tali pinggang untuk tae kwon do. untuk silat, diorang panggil bengkung. dan ini bukan selalu ade... terlepas sekali maknenye kena tunggu lame lagi baru ade balik, baru dapat amek. JADI?

macam mane nih... bile nak pegi program kesatria mesti ade lak tembung ngn benda2 penting yang lain. nak ke aku korban semue semate2 kesatria? kawan aku kate... ni bagi ko tande untuk terus komander atau benda2 lain. pilih quit komander atau korban je SEMUA yang lainnye? die suggest : quit je...

lah... aku tak lah sampai nak quit. aku bukan gak tamak atau jipang nak sume. ini pon dah tolak benda2 lain yang aku nak masuk... force, karisma, projek klas, etc etc etc aku dah anaktiri kan. tolak2 tinggal komander, tae kwon do dan segale assignment yang dah lame jadi anak terbiar. aku kisah pasal kesatria dan tae kwon do je skarang... huhuu... aim dah lari, kan? antare dua ni pon dah buat urat kepale aku timbul sebab fikir tau... ape lah.

aritu dah miss tournament, jadi aku fikir mungkin aku boleh ok kalau miss grading ni. tapi tak sedar aku ade rase sesal SIKIT tak g tournament. nak2 plak syed faris sebut, sebut, dan terus sebut pasal tournament. hati dah ok memule pon jadi tergerak balik. betul2 ke aku rugi sebab tak pegi tournament? skarang cume aku rase ade bagus nye aku tak pegi tournament tu. atas sebab ape skalipon mesti ade hikmah. tapi camne lak dengan GRADING ni? grading ni macam ujian2 yang korang amek untuk kuliah @ kelas jugaklah. aku nak amek sebab nak upgrade level aku. lagipon dah 2 tahun jugak aku tak amek grading?

grading, camping, grading, camping, grading, camping, grading, camping...
erh, dilema lagi


1 comment:

  1. buat solat istikharah k..insyaallah akn temui jwpn yg tepat :)

    ReplyDelete