Saturday, March 5, 2011

peluang cuma satu...

salam, lagi...
minggu belakangan ni alat yang aku gune sebagai medium terganggu, sampai aku tak bleh bukak intenet. tapi papepon, Alhamdulillah sebab da dapat bkk blk - tu pon lepas format balik. jadi aku dah benti menulis untuk mase yang agak lame. tambah lak dengan macam2 yang datang dan pergi saban hari, aku takde kesempatan nak bukak ni. pasni assignment lagi. jadi mungkin aku akan amek sikit je mase.

peluang cuma satu, kata orang. ini cerita aku dan peluang...

peluang dah di sua ke aku
tapi aku tak ambil
aku tak pulak buang
aku cuma letak tepi dulu
aku nak tunggu
bile nanti aku dah mahu
bile nanti aku dah tak ragu

orang kate peluang jangan tolak
cume sekali dalam hidup
tapi peluang ni, aku rase akan datang lagi
sebab tu aku berani tolak tepi
akan ada lain kali
insyaAllah.

lagipula ada perkara2 yang perlu aku baiki
sebelum aku terus mendaki
gunung yang aku tengah usehekan ni
gunung lain pula yang aku cari
aku rase tak patut
sebab aku patut abeskan dulu yang ni
nanti bile dah stabil
baru aku boleh tengok2 balik
peluang yang aku letak kat tepi
mase tu tengok lah aku nak ambil
atau nak terus biar kat tepi.

untuk buang tak mungkin
sebab peluang jangan dibuang
kalau pun peluang tu nak hilang
biar ia hilang
asalkan bukan kita yang buang.

hilang dan buang
itu sangat beza

yang hilang bukan kehendak kita,
maka tidak disesali
tapi yang dibuang itu salah kita
takut nanti dikesali.

No comments:

Post a Comment