Thursday, March 10, 2011

senang makin susah...

ape yang buat runsing sekarang? macam-macam... dinner yang aku tak nak pegi, terpakse pegi sampai tak pegi kursus yang aku nak pegi. assignment yang aku tahu orang2 kat luar sane pon runsing pasal. cube list sikit, bukan nak tunjuk banyak assignment, cume nak ingatkan diri je.

jom mule dengan assignment group dulu. a script on public service announcement (PSA). an essay (kot) for CTU . a research on homosexual issue nowadays. then for individual assignment, there's a research on factors of lack of support towards Malaysian local films.a script on a traditional theatre : Mak Yong DEWA MUDA. a script on adaptation from a famous poet's poems.

dan trime kasih pade sume kawan2 yang same group dengan aku untuk mane2 assignment... trime kasih atas respon korang bile aku tanye pasal assignment. mungkin kredit tu jauh lagi berharge dari komitmen. aku kena belajar tu dari korang...

cahaye macam makin jauh. even lepas aku tolak assignment ke tepi pon, ade lagi berat kat sini. berat yang macam-macam. ade unsur dan elemen2 yang tak patut ade kat dalam hati. tapi camne nak buat?

bile orang yang menuntut ilmu rase mcm ilmu dia makin banyak.
bile orang yang fikirkan hal2 akhirat tak mampu rase.
bile orang yang makin usehe tapi makin sia-sia.
bile orang yang perlu peringatan tapi tak dibantu kawan.
bile orang beriman cume dengan akal, tapi tak dengan hati.
mati dah ke hati?

yang aku tahu, yang aku sedar, cume hati mati tu permulaan. mati nye hati, iman dengan akal tu tak bakal kekal. jadi cube beritahu ape patut buat? sebelum mati nye akal aku macam mati nye hati. akal dengan hati mesti, kene ade untuk iman. tanpe salah satu dari ni, tak tahu ape jadi dengan iman kite. yang pasti, takkan lengkap dan takkan sempurna...

No comments:

Post a Comment