Tuesday, May 29, 2012

keliru kerana kamu.

ada satu rasa bila aku dengan kamu, yang aku rasa sekarang sama macam yang aku rasa dulu, dalam satu situasi tegang aku dengan seorang teman baik.

yang aku rasa dengan kamu sekarang, sama dengan yang aku rasa waktu itu.

cuma sekarang, aku rasa itu bila dengan kamu. meski puncanya aku masih belum tahu. dan bila tak tahu aku benar-benar mahu tahu. jadi aku terpanggil untuk bandingkan punca yang dulu.

tapi punca yang dulu, masa ia jadi dengan teman baik itu... yang diakui oleh teman baik itu sendiri, datangkan sakit pada dia dan aku.

dan sekarang... adakah itu punca yang sama? sebab kalau ya, ia pasti akan sakitkan aku dan kamu.

bezanya cuma... kalau aku berundur, yang sakit cuma aku... kalau aku berundur, sakit bagi kamu adalah tak perlu.

patut berundur kah aku? dan tanggung sakit yang makan diri aku sediri macam dulu?
atau patut aku jalani hidup seperti biasa dan tanggung sakit yang aku perlu rasa sebab sakit yang kamu rasa atas kehadiran aku?

No comments:

Post a Comment