Friday, May 4, 2012

Salam KKEC.

salam.

hari ini kontinjen akan bergerak ke UiTM Penang untk KKEC 2012. aku pun tak pasti samada kami akan ke UiTM Permatang Pauh atau Bukit Mertajam. mana-manapun, bagi aku tetap sama... UiTM Penang.

Lepas sebulan lebih bertahan, akhirnya sampai juga hari penentu. Aku yang masuk Jalan Lasak Berhalangan, hari aku adalah ahad ini - esok. cuak memang ada, cuma aku masih belum rasa bahang pertandingan lagi. haha... mungkin bila sampai sana aku akan rasa.

dah lepas macam-macam sepanjang perkampungan kali ini. bila selak balik entri-entri Cabaran aku, nampaknya tak banyak pun. tak lebih sepuluh pun. seingat aku bila ada cabaran memang aku selalunya update blog, tapi itupun masih... tak sampai separuh pun dari bilangan hari aku di sini. maknanya... bukan lah hari-hari aku hadapi masalah. bukannya hari-hari masalah itu datang. dan tak pula masalah-masalah itu kejar aku hingga ke hujung masa, ke hujung dunia. tandanya, hari ini aku masih boleh bangun tidur dengan aman.

banyak perkara baru aku dapat daripada perkampungan ini. yang pasti, perihal membina stamina dan otot-otot badan. ketahanan fizikal dan mental. memang sangat berguna untuk aku selitkan dalam usaha mengejar cita-cita aku. itu yang aku dapat secara langsung dari perkampungan KKEC ini. sebenarnya ada juga yang tak ada kena-mengena sangat dengan KKEC tapi aku dapat sesuatu. Bola Keranjang.

selama ini aku selalu mengelak bila kawan-kawan ajak main bola keranjang. aku kata 'aku tak reti'. 'aku tak tahu rules'. dan macam-macam. tapi di sini aku 'terpaksa' main bola keranjang, sebab kawan-kawan sini tak main bola tampar atau bola jaring. dan aku cuma mampu dapatkan bola keranjang dari kawan-kawan sini, bola lain-lain tak ada. sementara aku memang tak boleh hidup kalau dalam suatu situasi aku tak main apa-apa. kalau sepanjang perkampungan aku tak dapat main apa-apa aku takkan berhenti mengenang nasib atau kawan-kawan yang sedang main bola tampar di Puncak Perdana setiap petang. jadi, Alhamdulillah. sebab terpaksa main bola keranjang, aku sekarang dah tahu sikit-sikit main bola keranjang. tak kisah lah sikit mana pun, tak hebat pun, yang penting aku suka.

cuma sekarang... aku lapar. tak ada kena-mengena langsung, tapi memang aku sangat lapar sekarang. tak sabar nak habis KKEC dan makan Horlick Crunch McFlurry. Benda itu limited time jadi aku harap aku sempat. ABC seksyen 2. cendol Puncak Perdana. semua, semua. semua aku nak makan... harap bila dapat makan semua itu aku masih mampu behave. :-)


No comments:

Post a Comment