Tuesday, May 29, 2012

semester akhir dah...

haha... cukup sudah emo. ke agenda seterusnya :

t-shirt kompeni.

disebabkan dah lama sangat masa yang diambil untuk mewujudkan t-shirt kompeni dengan design sendiri, aku fikir mungkin dah sampai masa untuk kami ambil inisiatif lain. kalau susah sangat nak buat t-shirt kompeni yang lawa - dengan design sendiri, mungkin sebaiknya kami adakan t-shirt kompeni yang ringkas. t-shirt hitam ; dengan logo kompeni di belakang, dan logo kesatria dan uitm di depan. sangat ringkas, kan? maaf lah... tapi mungkin setakat ini saja yang kita mampu buat masa ini, nak buat macam mana lagi... mungkin suatu masa (kalau lah) nanti kita boleh buat baju design sendiri, tapi bukan sekarang. prokrastinasi dah terlalu lama... jadi aku betul-betul minta maaf kalau kalian fikir aku terlalu gelojoh, nak cepat-cepat ada baju kompeni kali ini sehingga baju kompeni kita jadi terlalu ringkas.

jambori.

akan datang, mungkin di UiTM Kelantan. kali ini aku ada rasa macam nak pergi... lepas dengar sesuatu. tapi masih... perlu tengok keadaan. kalau tak ada halangan untuk aku pergi, InsyaAllah aku pergi. tapi kalau takdir aku tak dapat pergi, tak pergi juga. cuma kalau aku nak pergi... kena buat persediaan lah. em... berat tu. haha...

pelapis.

LIBK seterusnya hujung tahun ini, yakni lepas kami habis semester. disebabkan itu, status aku masa itu adalah 'tamat pengajian', jadi aku bukan lagi pelajar uitm, sekaligus mematikan status aku sebagai komander kesatria (jadilah alumni). point di sini aku dah tak layak jadi komander pengiring untuk LIBK, jadi aku tak boleh lagi kongsi ilmu dengan bakal-bakal komander nanti. dengan pelapis dalam kompeni yang cuma 1orang, mana mungkin aku butakan mata pekakkan telinga dan buat tak peduli dengan LIBK akan datang. nak tak nak aku kena tolong juga... supaya ada pelajar Fakulti Filem, Teater dan Animasi berminat dengan Komander Kesatria. apa yang aku boleh buat untuk tolong, mungkin tak banyak mana, tapi tempoh satu semester tak patut aku biar sia-sia. aku pun masih belum tahu, tapi mungkin ada yang aku boleh buat. jadi tak kira apa, siapa, kalau ada idea, salurkan jelah... kita boleh bincang dan usaha untuk buat. nak fikirkan sibuk semester akhir ni, tak akan habis. jadi apa kata kita fikir apa yang kita boleh selitkan dalam semester 5 ini...? aku rasa itu mungkin lebih menarik...

macam-macam mana pun, aku juga risau dengan final sem ini, macam kamu juga. tapi kamu perlu percaya diri kamu... kalau kita terus berpegang dengan 'ini masa untuk kita belajar, jadi jangan serabutkan dengan perkara lain.', tak banyak yang kita boleh jadikan bekalan untuk survive di luar sana. sebab mereka di luar sana tak akan cuma menilai sebanyak mana pointer kita.

Bagi aku, selagi kita masih bergelar pelajar, tidak kira UiTM, UTM, UPM, UUM, UM, USM, UIAM, Unisza, atau mana-mana institut pengajian sekalipun... ini masa untuk kita belajar, jadi belajarlah sebanyak yang boleh...

dan perkara-perkara yang buatkan kita rasa hidup ini susah, itulah yang paling berkesan untuk mengajar kita... kita yang pilih kemudiannya, untuk terima dan usahakan sesuatu, atau tinggalkan saja pelajaran itu.

No comments:

Post a Comment