Saturday, September 29, 2012

maaf, kawan.

tak pandai sangat ke, sampai tak nampak salah sendiri sampai kawan bawak diri? perlu ke kawan tu bagitau apa yang tak kena sampai dia sakit hati sangat, baru nak faham?

kesian kawan tu. nasib dia malang sikit sebab ada kawan macam aku, sedangkan masa dia benci aku, aku boleh dengan bodohnya tak tahu kenapa.

jadi... kalau kau sakit, dan aku pun sakit bila kau macam ini, kau rasa kenapa... untuk apa lagi? siapa yang paksa kau dengan aku? jom henti... kau pun dah tak larat, kan. jadi jom... henti. biar kau tak sakit dan aku pun tak sakit lagi. jom henti.

jadi kau tak perlu paksa diri kau untuk hadapi aku lagi, dan aku tak perlu lagi fikir apa salah aku setiap kali aku buat salah sampai kau benci, sebab tak ada orang sanggup bagitahu aku.

jadi jom henti dengan aman. sebab ini win-win situation, kan? memandangkan kau pun dah berkali-kali terpaksa tahan dengan aku dan aku pulak terus sakitkan hati kau dengan tak sedar. kalaupun aku bengap dan tak tahu kenapa kau macam itu dengan aku, aku tak buta dan masih perasan bila kau macam itu dengan aku. dan tak kira lah apa salah aku -yang aku tak sedar dan kau kata "untung lah mampu buat salah dengan orang dan tak perasan..."- kalau kau rasa aku untung bila boleh buat macam itu, terpulanglah. sumpah, bukan aku yang minta aku tak perasan bila buat salah dengan orang...

jadi jom henti. kalau kau nak terus benci aku, itu memang hak kau. cuma...

maaf atas kebodohan aku.

*kau masih antara kawan aku yang penyabar, sebab kau mampu sabar dengan aku. dan kawan yang mampu sabar dengan aku sendiri pun memang tak banyak...

No comments:

Post a Comment