Friday, October 29, 2010

Same Tak?

kalaupun kite tak takut dengan janji Allah, hormat lah orang2 yang takut dengan janji Allah. hormat lah diorang. isu2 orang alim buat dose besar dah terlalu basi untuk diungkit2. bukan nye aku nak kate orang alim boleh buat dose2 besar, tapi aku nak kate jangan hukum orang lain cume disebabkan setengah orang alim buat dose besar. tak perlu k0t kite ungkit2 bende klise yang dah sume orang tau tu. kite p0n tau sbenanye bukan sume orang alim buat dose besar, tapi ego kite slalu memberontak. memberontak nak kate orang alim tu bukan baik sangat. so what kalau orang alim tu bukan baik sangat? kite sendiri tak reti2 nak baiki diri jadi HAMBE yang Allah suke, sibuk nak cari salah hambe2 Allah yang nak dekatkan diri dengan 'tuan' sebenar.

bukan aku cakap macam ni sebab alim. tapi sebab aku tau aku tak alim dan akan kene BAKAR dengan api neraka nanti. aku hambe tapi tak behave macam hambe. kalau lah kite ade hambe abdi, dan kite dah bagi macam2 kat die mase, dah tolong mase die susah, dah bagi ape yang die mintak, even bende yang die tak mintak tapi kite rase die perlu, kite bagi. dan die penah janji akan setie dengan kite, akan taat pade kite. bile die tibe2 lupe diri... kite kate die kacang lupekan kulit. die sibuk nak ikut dunie yang kite tak bagi die ikut. die sibuk nak buat bende yang kite tak bagi die buat. die sibuk nak jadi bende yang die tak perlu jadi pun sbenanye. die sibuk nak kumpul harte sedangkan macam2 mane pun die tetap hambe kite. die abaikan sume kerje2 yang die patut buat as hambe kite. dan akhirnye die kate ape yang die jadi hari ni takde kene mengene dengan kite. die nafikan hak2 kite sebagai tuan die. lupe ke sape yang tolong mase die susah? lupe ke ape janji die pade kite dulu? lupe ke? rase2 la.... ape jenis hambe macam ni? salah tak kalau kite ade hambe yang macam tu dan kite kate die melampau? salah tak? betul tak?

 hakikatnye kite HAMBA. kenapa kita nak nafikan hak Allah kat kite? harap kawan jangan nilai aku dari ape yang kawan bace ni. tapi nilai lah diri kawan sendiri, ok?

No comments:

Post a Comment