Sunday, October 10, 2010

Jujur...?

pernah tersentap ngan aku? maap... kalau korang nampak macam aku sesuke hati sentap korang, please know that aku bukan dengan segale rase suke dan gembire untuk sentap korang. aku teringat sendiri evrytime aku rase ade yang tersentap ngan aku... mungkin Die yang ingatkan. dan seriusly, guilty c0mes ar0und evrytime. 

aku cume cube buka minda dan jujur dengan kau, kawan. bukan sebab aku nak cakap yang kau teruk, kau salah itu dan ini, bukan... cume sebab aku taknak pendam2 rahsie2 dengan kawan mase tu. sebab aku dah penah pendam dengan s0rang kawan, dan it did jadi virus dendam. which in a l0ng time ruined us. aku taknak tu ulang lagi. jadi aku terpakse amek risik0 untuk 'jujur' dengan kawan. aku tau ade mase jujur tu kene simpan supaye worst tak jadi worse. tah lah, mungkin gak mase tu aku cume nak tau frenship kite kat tahap mane sbenanye kawan... jadi aku gune sincerity untuk ukur. aku betul2 tak sangke seri0usly kawan tak nak trime. untuk jujur tu sendiri p0n aku sangat berat asalnye sebab aku tau mulut ni, lidah ni bile jujur definitely will hurt s0meone... walau sebaek mane p0n ayat yang aku cube kluakan, maksud tetap macam tu. jadi aku cume ber'jujur', terpulang pada kawan nak frenship ni jadi camne es0k2. kalau kawan nak tegur aku dan buat macam takde pape happened, aku takde masalah untuk ketepikan ape yang dah jadi tu. tapi kalau kawan nak yang sebaliknye, aku akan respek p'mintaan kawan, ok...? 

teringat lak kat classmates aku, CT112 kat puncak-di-hati ni... dalam kelas aku paling tak suke bile aku mule buka mulut. aku tak suke bile aku mule nak cakap entah pape dengan k0rang. even bile aku mule nak beramah tamah bemesra macam bob mesra tu... aku rase aku tak patut. sebab rase cam jap lagi akan ade disaster lagi. bukan sebab aku rase s0mething pasal k0rang, whatever yang k0rang agak2 tu tak satu p0n betul k0t (tu p0n kalau penah kesah dan cube agak, kalau tak takpe sebab it's better). tak kesah la 0rang nak panggil aku pendiam ke kera sumbang ke freak0 ke psych0 ke skema ke... mgkin aku tak suke sangat dengan title 'pendiam' tu sebab buat aku rase hip0 sangat. tapi pike2 balik, bukan aku yang tipu sape2 k0t...

sebab aku tak pnah kate aku pendiam, orang yang rase camtu (tu p0n klau rase la...). kalau tak, alhamdulillah dan baguslah sebab mungkin hakikatnye aku bukan lah sependiam tu k0t. pape p0n, aku mintak maaf sangat2... kat sume orang yang penah sembang ngan aku. aku slalu matikan 0ur discussion suddenly. when that happens, sbenanye aku baru teringat pasal bahana mulut yang satu ni. macam2 calar mungkin akan tertinggal kat hati k0rang kalau aku terus dan terus cakap. kiter tak tau... aku bukan nak pesimis sebab dalam hal ni, aku tau sangat2 mulut aku nih... dan k0rang tak tau.

mulut yang macam innocent ni la, dah banyak dengan melampau nye menyentap mencantas 0rang, tak kire kawan lawan kenal tak kenal. jadi maap bile k0rang cube bercakap dengan aku tapi aku cube benti. jadi maap bile k0rang rase aku tak minat dengan ape yang k0rang cakap tu. yang k0rang tak tau dan tak pnah tau, bile aku cube benti sembang ngan k0rang sbenanye hati aku jawap kate2 k0rang, akal aku pike bende2 yang k0rang cakap. cume aku taknak terleke dan terus bercakap sampai menyentap k0rang, lagi... jangan sentap kawan2 aku lagi, mulut!

aku minta maaap ye, kawan2... atas semuenye.

kadang2 realiti tak macam yang kite anggap. tapi biarlah. buat mase ni, just f0llow the fl0w dulu lah....

No comments:

Post a Comment